View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er også med i klubben hvor jeg går mye på de riktige stedene og allikevel ikke finner...

Har lest "håndboka" og logget 25 000 skritt i riktig terreng de siste dagene(sauebeite, kubeite) og primært letet hvor det er fuktig i bakken og tuer og tuster med de høye gress-stråene... Og så langt har jeg funnet en eneste flein.... Og det var på en traktorvei i skogen hvor den vokste aldeles alene.... Sjekket sikkert 200-300 gresstuster i dag sittende på huk - men nada...

På beitet er det omtrent ingen sopp overhodet; men i skogen rett ved siden av bugnet det over. Så sikkert hundrevis av sopp der; men så klart feil type (vet at flein ikke vokser i skogen)...

Har sjekket 4 beiter så langt; bør jeg gå utvide horisonten og prøve enda flere steder, eller skal jeg returnere hvor jeg allerede har vært for å gjøre et forsøk til tenker dere? Setter pris på alle gode tips
Vis hele sitatet...
kjenner meg godt igjen i det der, selv har jeg bare lett videre og jeg vet sesongen er godt igang til jeg finner no.

når du først finner vil du ofte finne en del om du stikker tilbake på plassene du har funnet gjennom sesongen, og over år vil du da få dine egne "spots" som gir år etter år.