View Single Post
Først og fremst vil jeg nevne at jeg aldri har fått til å konsekvent ha kontroll over drømmene mine ("lucid dreaming"), men at jeg har en del erfaring med å eksperimentere med søvn og omstendighetene rundt dette.

Videre kan jeg si at jeg har periodevis gått på Zyrtec men ikke Seroquel eller Vimovo, og at Zyrtecen aldri hadde noen påvirkning på hverken drømmer eller søvnvaner så vidt jeg vet.

Jeg har hatt lengre perioder uten (å huske) drømmer i alt fra noen uker til opp mot flere år, og vil si at på et personlig basis er alkohol og søvnvaner de avgjørende faktorene. Det vil si at i perioder hvor jeg har drukket tungt, hatt dårlig døgnrytme eller en kombinasjon av begge disse to, har jeg enten hatt dårlig eller ingen husk på drømmer i det hele tatt.
Jeg kan si at 'gode søvnvaner' og alkoholinntak har hatt motsatt effekt. Jo mindre alkohol jeg har drukket (opp til 3 måneder edru på maximum) og ved gode søvnvaner har jeg hatt ufattelig tydelige drømmer som kun kan beskrives presist som absurde eller ihvertfall psykedeliske. Med 'gode søvnvaner' mener jeg at du får et forsvarlig antall timer søvn hver natt, og til uavbrutt og fast tid. Jeg setter dette i 'gåsetegn' fordi det fortsatt er noe diskusjon på hva 'gode søvnvaner' fortsatt er.

Til sist kan jeg nevne at en drømmedagbok er noe som har ført både husk så vel som intensitet og absurditet av drømmene mine hinsides hva jeg noensinne kunne tenkt meg på egenhånd. Dog er det lettere sagt enn gjort å føre en sånn dagbok da det ofte frister mer med en kopp kaffe eller en dusj enn å tilbringe 5 minutter ekstra i sengen for å skrive. Dette virker kanskje merkelig, men det er nesten å anbefale mer enn å slutte totalt med alkohol, forbedre søvnvaner eller noe annet. Det er i alle fall sånn jeg har opplevd det.

Tilgi meg for eventuelle skrivefeil da jeg har slukt vin og cava. God helg.

OT: For meg som ikke har problemer med mine kvinnelige forhold, selvtillit eller sosiale ferdigheter har mine eksperimenter med å sulte meg for ejakulasjon etter en viss periode kun ført til at jeg gjør det i søvne.
Dette er hverken et problem eller en fordel i mine øyne, men jeg tror at jeg foretrekker sex/runking i våken tilstand da mine ikke-seksuelle drømmer virker mere interessante enn de "våte"/sex-sentrerte som jeg er dømt til å få om jeg ikke spruter med vilje.
Sist endret av zykonaut; 3. august 2019 kl. 22:06.