View Single Post
Sitat av KongStuuk Vis innlegg

Er det noen som har erfaring med overnaturlige ting?
Jeg sliter endel, og trenger noen råd!
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har erfaring med overnaturlige problem. Det derimot både du og mange andre sliter med er overnaturlige forklaringsmodeller på helt naturlige problem.

Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Jeg har ingen psykiske lidelser. Jeg har aldri hatt noe problem med dette før.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er, om ikke tilstrekkelig til å defineres som en lidelse i seg selv, prekursoren til en. En intuisjon ute av kontroll er eksempelvis en svært vanlig fellesnevner hos schizofrene på et tidlig stadie.

Sitat av KongStuuk Vis innlegg


Ca et halvt år siden så var jeg hos en god bekjent. Vi begynte å eksperimentere med spiritisme på en ganske seriøs måte.
Senere den kvelden så var det som noe var inni meg, og kompisen min merket at det var noe galt. Jeg ble hvit, og jeg så rett og slett ikke frisk ut.

Jeg sleit med å sove i 4dager med mye mareritt om demoner, poltergeist, osv osv. Plutselig så følte jeg meg frisk, og alt var bra.
Vis hele sitatet...
Først og fremst: det er ikke noen måte spiritisme som er seriøs. Det som er "seriøst" er din fortolkning av det.

.....like textbook-example. Evnen til å sette sin persepsjon av situasjoner i perspektiv og vurdere dem med "sunn fornuft" forsvinner i takt med en stadig sterkere tro på egne overnaturlige iboende evner og stadig nye "fenomener" som forklares med det absurde (overnatulige som du kaller det).


Sitat av KongStuuk Vis innlegg

For noen par uker siden så begynte å føle at jeg ble forfulgt. Det var noen der? Jeg var alene på et rom, men jeg var ikke alene.
Vis hele sitatet...
Som sagt. Du VAR alene. Men du følte deg av en eller annen grunn ikke slik, noe som skjer med folk flest innimellom. Men vi VET at vi er alene, og vi vet at hjernen ofte spiller oss et lite puss.

Sitat av KongStuuk Vis innlegg

Kjenner flere som har opplevd lignende ting, men er litt nervøs for å egentlig fortelle det noen. Jeg høres gal ut.

Har noen noe råd?
Er jeg gal?
Skjønner ingenting av dette.

.
Vis hele sitatet...
Igjen, det blir nærmest klisje-aktig. Det du beskriver er som nevnt noe alle opplever, uten å tenke videre over. Når du tar opp emnet så har folk gjerne relaterte opplevelser i minnet. De-ja vu (staving) er en klassisk slik følelse.

Jeg vil si ja. Om ikke gal, ihvertfall i svææært høy-risiko gruppe. Styr unna all rus og oppsøk hjelp øyeblikkelig
Sist endret av Tøffetom; 10. november 2014 kl. 08:10.