View Single Post
Jeg skjønner det er snakk om venstreanarkisme her. En ting som jeg ikke fatter med dette systemet er hvordan det i det hele tatt skal være mulig å opprettholde kravene samtidig.

Kravene jeg snakker om er blant annet kravet om at penger, privat eiendom og sosiale hierarkier ikke skal eksistere.

Om et individ a stanser et annet individ b fra å anskaffe privat eiendom eller penger skapes det et hierarki hvor a kontrollerer b.

Altså er eneste måten alle de oppgitte kravene kan være oppfylt på at alle bare følger kravene uten å bli kontrollert av noe som helst.

Dette er kommunistisk ønsketenkning.

Sitat av Hash cat Vis innlegg
Er jo så trist at et så bra system som anarkisme ikke skal praktiseres pga makt. Hørte no greier om at nord-syria er preget av anarkisme. Så det er jo mulig å praktisere.

Spør du meg så måtte vi delt opp landet (som hadde vært anarkistisk) i flere collums og disse i flere wards. Er umulig å praktisere anarkisme på en stor basis (i en gruppe).
Vis hele sitatet...
La oss kalle "vi" befolkningen befolkning a.

Med mindre hele befolkning a deler seg inn i disse gruppene av fri vilje må det en maktenhet til for å tvinge befolkning a til å fordele seg. Dette mostrider med det venstreanarkistiske prinsippet om at det ikke skal finnes hierarkier.
Sist endret av ThinkpadX200; 29. april 2020 kl. 03:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.