View Single Post
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
45
Heisann

Jeg har slitt en god del med angst og depresjon opp gjennom årene. Yeah yeah, cool story bro.

Det som er interessant er at folk ALLTID forteller meg at jeg må begynne med meditasjon. Tingen er at jeg aldri har skjønt meg på det. Jeg har gjort utallige forsøk, hver gang sitter jeg igjen med følelsen av å kaste bort tid. Føler virkelig jeg har gitt det et forsøk. Tror også jeg har noen fordommer mot meditasjon. Hver gang noen nevner det tenker jeg bare "pffftt, yeah right!, som om det hjelper liksom" Men hvis det virkelig er en vidundermedisin er det synd at jeg går glipp av det.

I det siste har jeg kikket mye på HealthyGamerGG på Twitch. Han er en "Harvard psychiatrist" som prater med store streamere om ting som ensomhet, depresjon, angst og slikt. Utrolig interessant! Han har også en veldig artig bakgrunn . Han gikk fra spilleavhengig LazyBoi til å studerte til å bli monk i India, for så å ende opp på Harvard av en eller annen grunn. Han har tatt med seg mye av det han lærte i India tilbake til statene.

Han prater en del om meditasjon. Siden denne meget smarte mannen prater så varmt om det konkluderer jeg med at det ikke bare kan være tull. MEN jeg får det ikke til!

Klarer aldri slå av tankene. Det blir alltid en intens kamp mellom meg og tankene. Sitter ikke igjen med noe i ettertid. Gjør jeg det feil mon tro? Eller fungerer ikke meditasjon for alle?

Noen som kan si at meditasjon har gjort underverker for seg her? Hvordan klarte du i så fall å komme inn i det?