View Single Post
Mm, mange fine mot og for-argumenter her. Jeg begynte ikke å drikke før jeg var 18. Men var en julaften hvor min far var god og brisen og løsnet litt på tøylene og lot meg smake på det jeg ville for å bare ha smakt. Etter en runde i barskapet hans hvor det handlet om en liten sipp av hver drink så fant jeg ut at det ikke var noe for meg og den nysjerrige følelsen om alkohol var slukket. (med det sagt, så ble jeg ganske vill etter baylies men holdt meg til jeg ble 18).

Hele greia med at jeg ventet til at jeg var 18 var fordi jeg hadde hørt og lest at alkohol var et kjemiskt stoff som det ikke var bra å ta inn større inntak av. Med det så er det faktisk slik at kroppen utvikler seg mest til man er rundt 18(Etter det så er det selvfølgelig utvikling på gang, men ikke på langt nær så mye biologisk som 0-18). Å ta inn alkohol før den alderen var nådd vil da svekke div utvikling i kroppen som skulle ha skjedd.
Jeg tenkte til meg selv "Om jeg drikker denne øl'en, vil jeg da bli et par % dummere når jeg vokser opp?" Vel, nei, kanskje ikke èn, men det varierer fra person til person. Regelmessig inntak på et tidlig stadium (før 18) senker utviklingen som tidligere sagt.

Men for å holde meg litt on-topic, jeg var 14 og pratet med en mann i 40-årene og han sa noen vise ord(I mine øyne) som jeg mener den dag i dag. "Om du har en sønn/datter som du VET kommer til å drikke på steder før de er 18, så ville jeg ha sponset alkoholen selv på den betingelse at de holder seg her hjemme. Mye bedre at de er her i trygghet og drikker enn at de er med fremmede folk å drikker - uansett om det er ulovelig." Skal støtte foreldrene dine der. Kunne sikkert fått regelmessig alkohol før jeg var 18 jeg og, men som sagt(tror jeg?): Jeg var ikke så veldig nysjerrig på alkohol før jeg var gammel nok.

Dette var, som du spurte om(kanskje ikke direkte, men generelt), min mening om saken og ting jeg har "researched"