View Single Post
Pipestilk
Trådstarter
646
@Dodecha, beskrivelsen din om at heroin er en flukt fra virkeligheten, mens psychidelia er en konfrontasjn høres veldig logisk ut. Likevel beskrev en veninne av meg heroin som et stoff som gjorde deg oppmerksom på problemer du ikke var klar over i ettertid da man så dem etter at de forsvant under rusen. Likheten mellom begge substansene er at man blir klar over problemer. Heroin gjør sikkert at man velger og flukte mer, mens psykidelia tvinger en til å konfrontere dem.

@why not, du har selvsagt rett i det med ego om man betrakter en del missbrukere. Det samme kan sies om flere stoffer. Jeg tviler heller ikke på at du har rett i at herin mest sannsynligvis bare er destruktivt.

moret, beskriven din var interesann og gav litt svar på undringen min. Det med at du sammenlignet det med hasj og mindsett. Er heroin et stoff som om det brukes i en "fornuftig" setting kan booste kreativitet? Ellers er det jo velkjent at hasj har blitt brukt i flere esoteriske tradisjoner, spesielt i India.

Moret, jeg rettet opp teksen og når jeg postet den på nytt havnet den av tekniske årsaker under svaret ditt...Uansett takk for god opplysning til dere alle.
Sist endret av pipestilk; 1. oktober 2018 kl. 16:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.