View Single Post
Kjøpte en god flaske for en stund tilbake som jeg må få anbefale, The Balvenie - Golden Cask(14yo). Etter å drukket en rekke øywhiskyer den siste tiden tenkte jeg at jeg nå skulle få en variasjon bort ifra smaken av røyk, tang og tare. Noe jeg helt klart fikk med denne her, jeg husker at når jeg drakk den for første gang, at jeg på andre nippet tenkte: "oi, dette smakte jo frukt!" Jeg kan jo sitere det som står på flasken, så slipper de lateste å google, og kjennerne slipper å skjemmes over ordelaget mitt:

Specially selected Balvenie for finishing in casks that have previously held Golden Caribbean Rum. The result is a beautiful combination of fruit and spice. Chocolate, orange and vanilla build into a dry oaky finish.
Vis hele sitatet...
Skal smake på standard Balvenie(12yo) når neste stipend kommer inn, men tror dessverre ikke den kan toppe denne
Kanskje noen her som har kjennskap til Balvenie destilleriet og tanker om innkjøpet?

Tilslutt, om det skulle være noen her som skal prøve seg på en utmerket øywhisky, så ligg unna Bruichladdich Peat (jeg syntes ihvertfall at den var rimelig tam og smaksløs), vil heller anbefale å gå for en Laphroaig Quarter Cask, og bruk endelig de 90 kronene i prisforskjell på den og ikke standard 10yo. For all del, den er god den også, men sammenligner du dem => ogduogduogdu...

Vil i retrospektiv tro at laphroaig allerede er lovprist flere ganger i denne tråden, men en til gjør da sikkert ingen skade. Hvem vet, kanskje det ble nettopp her at det trengte igjennom tykkskallen til noen på forumet om at en quarter cask, det må man jo ha til fredagen. Hvis så, ja da har jeg økt levestandarden til et annet menneske betraktelig
Sist endret av Scipio; 27. oktober 2011 kl. 22:51.