View Single Post
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Noe står i artikkelen til tek.no
http://www.tek.no/artikler/slik-bygg...4?key=er99cMgm

AR er access router og ER er Edge router.


Når det blir lagt om til vespa blir AR noden (4506) koblet bak en ER node (ASR9K) ER noden har 2x10G uplink, disse går til to forskjellige AGG noder, AGG nodene har kobling til SR nodene. Service routerne tar seg av routingen.
Vis hele sitatet...
Takk. Men det gjøres vel noe med 4506-delen av dette også når link-hastigheten endres fra 100M til 1G? Nye kort i 4506? Eller bare nye SFPer?

Sitat av bmork Vis innlegg
Den påsveisede grisehalen som ligger kveilet opp inne i mediakonverteren har en tykkelsen og polstring som ikke akkurat gir følelsen av å være robust. I tillegg befinner sveisen seg også der.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt kosher å svare seg selv, men skitt au.... Finner ikke noen "EDIT" knapp.

Vil bare peke ekstra på dette bildet, som jeg mener illustrerer ganske godt hvordan og hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort:
http://www.mork.no/~bjorn/bilder/med...07_105144.html

Der ser du altså fibrene inn i huset (rød og grønn hos meg) komme inn i mediakonverterboksen i et hvitt rør på venstre side. De er kveilet opp et par ganger før den røde er sveiset på en enda tynnere gul pigtail. Skjøten er i den blake plasthylsa som er festet i en av klipsene i boksen. Den grønne fiberen er ikke terminert, men forsvinner bare ut i intet øverst i boksen.

Patchesnora er den tykke gule som forsvinner ned til venstre (det går ikke frem av dette bildet, men jeg flyttet den selvsagt til samme hull som det hvite røret før jeg trykte på plass mediakonverteren igjen).

Legg merke til tykkelsesforholdene på plastkåpene, bøyeavlastningen ved pluggene osv. Så er det forhåptentligvis tydeligere hvorfor jeg foretrekker patchesnora til den løse delen av installasjonen.

Når jeg snakker om tykkelser og farger her, så er det selvsagt plastbeskyttelsen rundt fiberen jeg mener. Selve fibrene er nøyaktig like tynne og glassfargede alle sammen.
Sist endret av bmork; 16. april 2016 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.