View Single Post
Sitat av thoaar Vis innlegg
Han har nok kjøpt en overgang fordi fiberen er sveist inne i mediaconverteren. Inngangen inn i mediaconverteren er det samme som snora du har tenkt å kjøpe. Så jeg ville nok gjort som han å kjøpt en overgang for å ikke å tukle me fiberen som er sveist inne i mediaconverteren og holde den stabil inni der. Så har du en overgang til din egen snor som du setter inn i sfpen som står i den ubiquiti
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Jeg kunne flyttet fiberen fra mediakonverteren og strukket den direkte bort til switchen, men ønsket ikke å gjøre det for å tukle minst mulig med den delen av installasjonen som jeg ikke kan reparerere selv. Den påsveisede grisehalen som ligger kveilet opp inne i mediakonverteren har en tykkelsen og polstring som ikke akkurat gir følelsen av å være robust. I tillegg befinner sveisen seg også der. Selv om slikt tåler overraskende mye, så valgte jeg å være på den sikre siden og la den være fastmontert der den var. Det er en grunn til at Altiboks bruker mediakonvertere med tilkoblingen og plass til å kveile opp fiberen inne i boksen.

Det er noe med at en telefon til en venn med utstyr for å skjøte fiber fort koster noen tusenlapper, hvis du ikke har veldig gode venner av riktig type

En patchesnor koster nada, lar deg plassere switchen mer uavhengig av hvor fiberen er, og har bedre mekanisk beskyttelse enn den faste fiberinstallasjonen. Skjøten stjeler 0,2 dB, men du bør fremdeles ha gode marginer.

Merk at Altiboks gjør eksakt det samme ifm nye installasjoner av "FMG" type hjemmesentral. De kunne plugget fiberen direkte i FMG, men tar den i stedet via en boks der den kan ligge pent beskyttet. @Teratom har tidligere vist hvordan det ser ut:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=647