View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg holder med Støre her jeg ass. Vi har ikke ressurser fra før til å følge opp de med rusproblemer som søker hjelp, heller ikke de ungdommene som blir plukket opp av helsesøster, BUP eller politiet.

Det er fornuftig og riktig i mine øyne å istedet for å ha en rusreform som avkriminaliserer bruk og besittelse for alle under viss mengde uavhengig type rusmiddel at det heller avkriminaliseres for de svakeste i samfunnet som virkelig trenger hjelp, de som er avhengige av tunge rusmidler.

En cocky 20 åring som kjøper mdma av pappas penger for å få status på fest hvor han selger det videre vil aldri ha utbytte av hjelp mot et rusproblem, det han har er et holdningsproblem som trenger straff. Det samme gjelder han på 16 som røyker hasj fordi han hater verden, for disse fins allerede psykolog men mange er ikke mottakelige fordi de ikke tar hjelpen seriøst.
Jeg vet selvfølgelig at det fins mange variasjoner av type brukere her men det er ingen tvil om at rusreformen slik mange ønsker den vil gi et stort spillerom for ungdomskriminelle og andre narkoselgere av stoffer som hasj, ghb, mdma og kokain hvor foreslåtte tillatte kvoter er veldig høye.

Når det kommer til rekreasjonelt bruk så skader det ingen men kvoten vil skade mange og det er ikke verdt den skaden bare for at du og jeg skal få slippe unna straff når vi tar oss en joint på fisketur. Da må isåfall den foreslåtte kvoten mye lengre ned så tillate doser ikke kan disponeres til systematisk salg.