View Single Post
Sitat av dkkmd Vis innlegg
Jeg prøver ikke å skaffe meg penger for å spille igjen!
Jeg har 100% bestemt meg at jeg IKKE skal spille mer
Jeg har vilje, styrke og kan slutte å spille.
Men jeg har det bare helt jævlig fortiden
Spurte bare om tips
Vis hele sitatet...
Jeg tror helt bestemt at det eneste som nå kan redde deg er å ta brutale grep umiddelbart før du kuker det mer til for deg selv, 400 K i spillegjeld er håndterbart. 1 mill begynner å bli tøft, og 2 mill er nesten en umulighet. Gjør det mens du har muligheten.

Du er avhengig, og du kan ikke stole på deg selv akkurat nå. Viljestyrken din vil slites litt hver deg til du en dag sprekker. Slik alkiser sprekker og narkomane sprekker.

400K er isolert sett ingen krise. Det er fult håndterbart. Kontakt nav og be om økonomisk rådgivning, be om økonomisk verge, og sett kredittsperre på deg selv. Får du verge går inntektene dine på en konto du ikke disponerer selv. Så betaler vergen dine faste utgifter til bolig, strøm, mobil, gjeld osv. Også får du rett og slett en fast sum lommepenger til mat, osv. Det blir litt stramt men du skal jo betjene gjelden din, det er viktig.

Da har du satt deg selv i en situasjon hvor du har store sjanser for å klare å rette opp livet innen relativt kort tid. Og nav og vergen vil hjelpe deg med å inngå avtaler med kreditorer.

Føler du at ting går for sakte så ta en ekstra jobb. Deltidsjobb, kveld helg eller natt. Og sørg også for at disse inntektene går inn på den kontoen din økonomiske verge disponerer, slik at du ikke kan gamble vekk pengene.

Parallelt søker du hjelp for problemet, snakker feks med fastlege og ber om henvisning. Du må sikkert gjøre et dypdykk i deg selv og jobbe med alt som trigger gamblingen, finne årsaken til at du gambler og du må jobbe hardt for å komme i mål.

Søk på forumet om spilleavhengighet så vil du se hvor vanskelig det er å få løst. En fyr endte opp med å svindle sing egen mor for millioner som ble gamblet vekk

Om du velger andre løsninger på problemet så husk i det minste denne tråden, og gå tilbake til den neste gang du er der du er nå. Da er kanskje gjelden 1 mill. Eller mer. Hjernen din vil forsøke å lure deg til å ikke søke hjelp, mens du leste det jeg skrev så kom du sikkert på minst 10 gode argumenter for hvorfor jeg tar feil og du ikke trenger slike drastiske tiltak. Det er bare hjernen din som lurer deg. Du trenger hjelp, og du trenger å sette deg selv i en posisjon der du faktisk ikke kan gamble. Derfor skal du straks skaffe deg økonomisk verge.
Sist endret av _abc_; 16. oktober 2021 kl. 13:57.