View Single Post
Da jeg var blakk med gjeld for mange år tilbake bretta jeg opp ermene og jobba som en gal en periode av livet mitt.

Fra å være sulten med 0 kr på konto og 200.000 i gjeld gikk jeg til gjeldfri med 140.000 på sparekonto på 2,5 år, og da var jeg på flere utenlandsferier og festa en del i mellomtiden også.

Min resept:
1 stk 100% jobb
2 stk 20% jobb

Reelt jobba jeg 150-160% på de stillingene. Flytta til en annen leilighet som kosta 1500,- mindre pr mnd.
Dreit i statusjaget jeg holdt på å vikle meg inn i og kjøpte en bil til 5000 kr som dekket mitt behov( måtte ha bil der jeg bodde).

Totalt sett jobbet jeg så mye at jeg ikke rakk å bruke mye penger. Beit sammen tenna og forbanna meg på å aldri ha dårlig råd igjen i hele mitt liv. Som sagt, under 3 år senere når jeg skulle flytte pga annen jobb, hadde jeg 140.000 i pluss. Fikk en annen jobb som var bedre betalt, første året jeg jobba ddr bodde jeg på hybel og spara videre, men nå med bare 1 100% jobb.
De vanene jeg laga i den perioden ble med meg videre.
Dette er en del år siden nå, og jeg har aldri hatt dårlig råd siden.

Mine tips er altså:
1: ta tak i avhengigheten med kvalifisert hjelp
2: kutt kostnader, hver tusenlapp teller. Selg bilen eller bytt til billigere, bytt evt leilighet, selg ting og tang
3: jobb så mye som du kan. Skaff deg kveldsjobb og helgejobbing i tillegg til din vanlige.
4: samle og refinansier gjelda til lavest mulig rente

2-3 år fra nå kan du begynne å bygge formue, lykke til!