View Single Post
For det første vil jeg si det er godt gjort å opparbeide seg en gjeld på nærmere 1 million når du bare er 21 år gammel. Trodde du virkelig det skulle gå bra, og at du skulle slippe unna med det?

Men skal ikke kjefte mer eller moralisere for deg her. Skjønner du har satt deg selv i en vanskelig situasjon, og først og fremst har jeg medfølelse med deg.

Spør du meg er hverken selvmord eller å rømme til utlandet realistiske løsninger for deg på dette problemet. Spørs du meg er den eneste løsningen å hoppe i problemet, og ta konsekvensene som en mann. Du er bare 21, og samfunnet er villig til å tilgi mye når man er så ung. I manges øyne vil du fortsatt være et barn, og det teller absolutt til din fordel.

Det første du bør gjøre er å snakke med noen du er fortrolig med, som f.eks. foreldrene dine eller en god venn. Noen som kan støtte deg gjennom denne prosessen.

Vet ikke hvor enkelt for det er for deg nå siden du har valgt å utsette å gjøre noe med problemet til absolutt siste time, men om du hadde tid på deg ville jeg rådet deg til å snakke med en advokat. Nå bør du enten ta opp problemet med din arbeidsgiver eller direkte med politiet. Slik situasjonen har utviklet seg for deg nå kan du vinne utrolig mye på å selv tilstå det du har gjort, og ikke overlate problemet til arbeidsgiver eller domsstolene.

Du ligger tynt an og det eneste du kan gjøre nå er å krype til korset. Du må bare svelge det du har gjort, og prøve å dra lærdom av det. Du bør også huske på at dette ikke er det værste som kan skje. Finnes folk som har vært i betydelig større problemer enn deg, og mulig det er en klisje, men det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere.