View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Interessant nok slo jeg på TVn nettopp og dumpet tilfeldigvis inn i program som problematiserer at gutter ikke får nok anledning til å snakke om følelser. Ledet av... Ulrikke Falch, ja.

Jeg ser eksempler på dette hele tiden jeg, og har til og med bidratt selv. Så det er kanskje litt hva du ser etter og legger merke til?
Vis hele sitatet...
Jada nok et eksempel på å problematisere menn på kvinners premisser. Har du noen sinne tenkt tanken at det kanskje ikke er lange utredninger om egne følelser og annet skvip som hjelper menn å takle problemer, men at de kanskje har andre mekanismer for å takle problemer?

Et godt sitet om måten gutter behandles i skolesystemet er relevant her:
Gutter behandles som defekte jenter som må fikses av lærerene i skolen.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Igjen, banebom: Mainstream nazisme innebærer holocaust og andre verdenskrig. Mainstream feminisme innebærer ikke mannehat. Skal du bruke bøker skrevet av Adolf Hitler og Alfred Rosenberg som ledestjerne for nazistisk ideologi (hvilket er helt fair), så kan du ikke hente de mest perverse påstandende fra gale tumblr-feminister når du vil se på feministisk ideologi.
Vis hele sitatet...
Nei og det gjør jeg da heller ikke. Jeg bruker offentlige lover og regler som er kommet fra noen av landets største feministiske organisasjoner.

Eller kanskje vi skal ta noen eksempler fra blant annet:
- Andrea Dworkin
- Valerie Solanas
- Simone de Beauvoir
- Gloria Steinem
- Kvinnefronten
- Ottar
- Roks

Eller er kanskje disse også mindre relevante for feministbevegelsen enn anekdoter fra slike som deg og *pi på dette forumet som beskriver "sin feminisme"?