View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem har hevdet det?
Vis hele sitatet...
iColdman har hevdet det:

Sitat av iColdman Vis innlegg
Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tillegg er jeg jævlig glad for at jeg ikke husker noe av det. Kan ikke tenke meg hvor jævlig det må være å huske at man blir voldtatt.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det ikke nødvendigvis mindre traumatiserende når du ikke husker det. Minner lagres og kommer til uttrykk på mange måter, og kroppen din husker ting bevisstheten din har glemt. Om noe gjør hukommelsestap det vanskeligere å bearbeide hendelser og integrere dem på en sunn måte. Jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å ta det du har vært utsatt for på alvor og ikke skyve det vekk som noe du ikke husker og som dermed like godt ikke kunne skjedd. Den strategien betaler du potensielt dyrt for i lengden.

Sitat av iColdman Vis innlegg
Det er absolutt en god idé å ikke voldta i utgangspunket, men husk at det ikke er så uvanlig som man tror at jenter anmelder voldtekter som aldri har skjedd. Og det ødelegger ofte svært mye for både faktiske voldtelsoffer og uskyldige siktede.
Vis hele sitatet...
Vet du hva som ødelegger svært mye for faktiske voldtektsofre? Overdrivelser om hvor vanlig det er med falske voldtektsanklager og formaninger om å huske på det hver gang noen diskuterer faktisk vokdtekt.

Vet du hva som er veldig vanlig? Voldtekt.
Sist endret av *pi; 28. juli 2019 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.