View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Få med deg saken da, ts har ikke anmeldt dette.
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg at det går an å tolke innlegget til iColdman dithen at han er et svin som flere i tråden, men jeg lar tvilen komme ham til gode og tolker det slik jeg først tolket det da jeg leste innlegget – en nøktern forklaring på det som faktisk er saken;
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veeel, det jeg nå lurer på er altså at jeg har jo fått høre rykter i det siste om at Z og X begge har fått erstatning hver på rundt 100000,-. Er dette i det hele tatt mulig?
Vis hele sitatet...
Så, kort oppsummert. To gutter er anklaget for voldtekt, men saken er henlagt. Er det mulig at de har fått erstatning?

Sitat av dazezone Vis innlegg
Det er vel ingen her som bagatelliserer at det er traumatiserende å bli anklaget for en voldtekt man ikke har begått.
Vis hele sitatet...
Ordet «traumatiserende» er vel ikke brukt, men trådstarter har hevdet at de ikke har fått noen store belastninger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de har jo ikke tapt noe eller fått noen store belastninger?
Vis hele sitatet...
Uavhengig av skyldspørsmålet, så vil jeg påstå at en voldtektsanklage/-siktelse kan være særdeles belastende. Naturligvis er den belastningen bare vel fortjent dersom personen er skyldig – men det er fremdeles en belastning.

Nå har det blitt dokumentert her at det absolutt er mulig å bli tilkjent erstatning etter å ha vært siktet i en sak. Når man ikke er dømt, så er man i juridisk øyemed fremdeles uskyldig, og dermed er det mulig å bli tilkjent erstatning selv om offeret vet at vedkommende egentlig er skyldig. Jeg er ingen jusekspert, men jeg synes 100.000,– hørtes svært høyt ut i denne saken, så jeg tror nso fort kan ha rett i at det er noe guttene selv bare hevder for å underbygge sin egen påstand om uskyld.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Du skjønner vel hvor ødeleggende det er for en kar og bli anklaget og ikke dømt for en voldtekt. om den har funnet sted eller ikke er ikke min jobb å avgjøre, er man ikke dømt, så er man ikke dømt. ryktet derimot, det er gone 4 ever og i lokalmiljø, blandt kjente osv så er man voldtektsmann uansett dom eller ikke. det er både belastende og ødeleggende. så jo, de har tapt noe, og iallefall fått store belastninger.
Vis hele sitatet...
Jeg ga et KP til dette innlegget i går, da du var den første som påpekte at det er en belastning å bli anklaget for voldtekt. Hjelpe meg, som jeg angrer på det nå når jeg ser hvilke forkastelige holdninger du og dine like fremmer her i tråden. Dette er noe jeg aldri i livet vil assosieres med, så dersom jeg kunne slette KP-et, så hadde jeg gjort det.