View Single Post
Godt å høre fra deg igjen, Nakenrotte!

Jeg er kjempenig i at det sosiale er viktig. Heldigvis er nesten alt av studenter og ansatte ved fakultetet veldig imøtekommende og hjelpsomme.
Følte virkelig jeg «fant flokken» blant naturviterne på en måte jeg ikke har opplevd tidligere.

Sitat av Nakenrotte Vis innlegg
Hvilke organismer er det du jobber med, Svartbak?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber hovedsakelig med toksikanter, men i dette forsøket blir ofrene mine bendelmarkinfiserte kopepoder.
Jeg har kompetansen til å gjøre mer involverte dyreforsøk, men det er ikke noe jeg ønsker meg.

Planen var å inkludere nok et ledd med stingsild, men da ble det nok å gjøre til en doktorgrad, så vi kuttet det ut. Mastergraden er ganske så begrenset sånn sett!

Hvis jeg endrer mening ang. doktorgrad etter master, blir det antagelig stingsild som blir hovedorganismen min.

Sitat av Nakenrotte Vis innlegg
Jeg har tenkt på å avslutte PhDen. Drømt om hvor deilig det ville vært å ha en jobb med klare mål og ni til fire. Føler ikke at jeg er på det punktet hvor jeg vil gi opp ennå, for jeg tror jeg vil angre veldig på det senere. Vi får se hvor lenge det varer.
Vis hele sitatet...
Uff. Jeg kjenner også på den følelsen. Hver. Eneste. Dag.

Nå skal det sies at de siste par årene har vært et helvete for seg selv. Det faglige er faktisk det eneste som går ganske bra, men jeg føler meg nedslipt etter en lang rekke fysiske og mentale påkjenninger utenfor skolen. Vet liksom ikke hvor jeg skal hente krefter til å orke mer.

En dag av gangen!

Jeg tror ikke det å droppe ut er en bra løsning for min del, selv om hjernen er i fluktmodus nå. Jeg teller dager til jeg skal til skolepsykologen. Håper jevnlige samtaler der vil hjelpe meg med å takle dette jernteppet av en depresjon som har gjort hjernen min til en ubrukelig grøt.

Jeg håper du finner en løsning på det! Enten det blir å fullføre, eller skaffe seg jobb med den graden du har

Sitat av Sky Vis innlegg
Snip

Vi får se hvordan det utarter seg de resterende 1 år og 9 måneder som er igjen. Kanskje jeg dropper ut som så mange har gjort før meg, eller kanskje jeg får det til og sitter igjen med en nokså ubrukelig - med mindre jeg kaster meg på det akademiske hamsterhjul av albuefekting med midlertidig stillinger her og der i histen og pisten - 3 års forskerutdanning
Vis hele sitatet...
Noen oppdatering fra deg, Sky?

Interessert i å høre hva matematikerne styrer med.
Har en kompis som antagelig går inn i en stipendiatstilling i teoretisk matte her i Bergen til neste år. Grugleder meg på hans vegne!
Sist endret av Svartbak; 7. februar 2019 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.