View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Basilisk. 65min 21sek total. Research: 13min 17sek, skisse: 22min 21sek, struktur og detaljer: 20min 34sek, gulv/bakke: 9min 9sek. Skisse: Milan Graphite HB. 2stk også brukt til mesteparten av resten. Se under. Mørkere: Faber-Castell 9000 8B. Viskelær: Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: Girl Talk - All Day

Jeg ville ha noe med skygger, fordi jeg så en video tidligere på dagen. Se under. Og de to blyantene: Den ene spisset på måten diskutert før, den andre med blyantspisser. Bruke arma/skuldra gjorde jeg også. Lurer på hva forskjellige folk sin minsteradius er for sirkler de lager med skuldra i stedet for hånda.

Ble lei av å måle etterhvert. Herregud. Får være grenser. Mer maling, mindre måling. Så kommer man i mål. Uten å følge en mal.

Å få til proporsjonene på kveilene var vanskelig. Skjevheter og tull. Da skissa var ferdig tenkte jeg at jeg skulle snudd arket diagonalt for å utnytte at hypotenusen er lengre, for å få mer plass til basilisken, men er glad jeg ikke gjorde det.

Separasjonen mellom den lyse undersida, og den mørkere oversida var kinkig. Øverst på halsen er det tykt og fint. Der satte jeg bare en strek nedover. Men når undersida bare stikker fram langs kroppen? Sheesh. Sjatterte store deler, med plan om å løfte vekk striper der det er lyst. Menneh. Knedgummi er bra, men på så små flater? Kanskje det hadde funket å putte litt på en tannpirker eller noe, men det forsøket får bli en annen gang. Brukte allerede såpass lenge på skissa. Jeg gjorde det på øyet. Øyne er såpass viktige.

Hodet var. Rart. Det så ut som et andehode hos meg en stund. Den har en liten pukkel bak, men nei. Ikke hos meg denne gang. Skulle fokusert mer på basisformer, enn å tenkt at vinkelen mellom hode og papirkant var så viktig å kopiere. Jeppjepp.

Det overrasker meg fortsatt hvor mye jeg glemmer å ta med. Hos min har ikke kveilen under halsen ei klar ytterkantlinje på oversida.

Da jeg fotograferte tegninga blokkerte jeg lyset, for å unngå de kjipe refleksjonene grafitten ellers ville gitt.

Videoer: Drawing basics av Proko. Den om skygge forklarte noe jeg ikke hadde tenkt på før: Ei av flatene på en kule peker rett mot lyskilden, imens en annen reflekterer lyset rett inn i øyet på den som ser på kula, så den beveger seg med tilskueren. Mind = blown.

I en av de om perspektiver var det noen som foreslo å bruke https://drawabox.com/ - Den er definitivt på lista til framtida.

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Jøss - så flink du er Jonta, lærer dere dette i barnehagen?

Real talk:

Føles det befriende å tegne tøffe figurative monstre, mens de virkelige monstrene slakter svakerestilte verden over?
Vis hele sitatet...
Begynte nok å tegne i barnehagen. Kanskje du ikke leste svaret jeg skrev til warmkorv, eller posten fra i går med Mr. Rogers, eller noen av de andre postene der jeg skriver om hva jeg kunne gjort bedre. Det går jo så mye raskere å se på bilder, og det er nok derfor mange er her.

Sitat av Jake the Dog, Adventure Time
Dude, suckin’ at something is the first step to being sorta good at something.
Vis hele sitatet...
Kanskje du ikke er bevisst på at å bli kritisert for noe, eller å se andre bli det, ikke bare skremmer bort folk fra å gjøre ting du misliker, men også ting du synes det er bra at folk gjør.

Folk på internett er ekte, og det vi skriver til dem er ekte. Om du aldri har møtt noen du har blitt kjent med fra nettet før, er det nok vanskelig å holde seg slikt for øye.

Når det er snakk om hvorfor vi gjør dette, i stedet for å hjelpe barnesoldater (et par andre innlegg kommer til å forbli slettet. De sporet av for mye): Kan være at Minimum levestandard for «folka her hjemme» interesserer deg.

At det ser ut til å bety så mye for deg, selv om du fortsatt bruker rusmidler, virker snodig, men det er din sak.

https://80000hours.org/ og https://www.givewell.org/ anbefaler jeg deg

Ofte frister det å si én ting, gjerne det første man kommer på, men så er det mye mindre effektivt enn noe annet. «Når var sist gang du skiftet mening fordi noen kjeftet på deg?»

Jeg regner med at denne tråden var spesielt frustrerende, fordi du kan se både resultater og tidsbruk. Du vet at jeg setter av tid til dette, i stedet for å bare ta 5 minutter her og der.

Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Og Jonta: jeg beundrer din "standhaftighet", og jeg synes virkelig jeg ser en utvikling i tegningene dine! Jeg må lissom innom og se hva du har funnet på hver dag.
Vis hele sitatet...
Naww! Så flott

Jeg satser på en kurve som går opp og ned dag etter dag, men tenderer oppover i gjennomsnitt

Sitat av Svartbak Vis innlegg
I wish. Jeg tegnet litt for mye over jul og en gammel betennelse jeg har i arma og skuldra blusset opp igjen. Når den er på sitt verste, er det ikke annet å gjøre enn å la den hvile. Det er mye pga. armen jeg ikke gikk for kunst profesjonelt
Vis hele sitatet...
Aww - Kjenner selv i visse stillinger at det ikke er godt for kroppen, og har vurdert å kjøre pomodoro (25min jobb, 5min pause) for både arm og øye. Vet du hvordan du kan unngå det neste gang, eller er det «bare» mengden det er snakk om?

Gleder meg til du kan tegne igjen ^^

Har du noen gang sett Samurai Jack? Den siste tegningen har den kantete streken og minimalistiske fargene jeg assosierer med den serien. Overhode ikke en dårlig ting - Samurai Jack har noe av den beste animasjon og art direction jeg noen gang har sett fra Cartoon Network.
Vis hele sitatet...
Bare screenshots. Jeg får se et par episoder til middag.

Post: 67min 15sek. Ikke inkludert i totaltida over.