View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Yokai. 61min 44sek total. Research: 7min 51sek, skisse: 14min 59sek, tusj: 19min 19sek, farge: 19min 35sek. Skisse: Milan Graphite HB, tusj: edding 89 office liner EF, farge: Faber-Castell 9000 8B, edding 89 office liner EF rød, ShinHanart Touch Twin marker BR115 Flax. Viskelær: Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: H3 Podcast #99 - Justin Roiland & Alex Hirsch Charity Special 2018

Yokai finnes visst i mange varianter. The Lantern Ghost av Hokusai er det nok mange som kjenner igjen. Etter varulven i går tenkte jeg tilbake på swamp monster som var så fin og tredimensjonal. Jeg ville fylle kortet igjen. Dette verket oppfyller nok kravet. Flotte farger, og regner med den langnesede er en Tengu.

Farger er fortsatt ikke så viktige for meg, men jeg kjenner begrensninga. Tror jeg går for det settet med finelinere på nærbutikken nå. Vurderte å lege farger i bunnen, før skisse tom., Bob Ross-style, men tenkte at blyanten ikke ville synes godt nok oppå fargene. Kanskje det er tilfelle, kanskje ikke. 4 figurer på lite plass, med en del detaljer. Tok ikke risken denne gang.

Skisse var Loomis-hoder igjen. Bortsett fra at de fleste var 2-dimensjonale igjen. Ikke så mye måling denne gangen. Lagde både horisontal og vertikal senterlinje. Nå som jeg skriver dette kommer jeg på at jeg har Pilot-en: Kulepenna til å få flere rødsjatteringer med. Jaja.

Et par fargeoverganger her har ingen svart stripe mellom seg, som i øynene til de to nederste figurene. Det gikk jeg glipp av.

Det er rart å se disse små kortene blåst opp sånn. På en 23" 1080p-skjerm er dagens tegning 24cm bred, over 3 ganger så bred som originalen. Jeg har blitt fortalt at en del serietegnere bruker A3, som blir forminsket til A4. Er nok en bedre vei å gå for estetikken :P

Video: Mister Rogers' Neighborhood - Mr. Rogers Draws a House (2min 30sek)

Sitat av Fred Rogers
Do you like to draw with crayons? I'm not very good at it. But it doesn't matter. It's the fun of doing it that's important. Now, I would't have made that if I just thought about it. No matter how anybody says it is. It feels good to have made something.
Vis hele sitatet...
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Liker harpyen og varulven veldig godt! Jeg gledet meg veldig til å tegne harpyen selv, det er et av favorittmonstrene mine!
Vis hele sitatet...
Mhm. Flotte tegninger begge to. Lett å glemme at det er noen som faktisk lager alt det man finner med bildesøk. Tidsklemma som hindret deg i å tegne? - Jeg har lenge hatt lyst til å tegne raskt. Håper på at "Slow is smooth, and smooth is fast" funker her.

Post: 33min 14sek. Ikke inkludert i total-tida over.