View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
På den annen side klarer jeg også å se arbeidsgivers synspunkt. Det er veldig fortvilende å måtte stå økonomisk ansvarlig for en gjeng som somler bort tusenvis av kroner i måneden. Hva foreslår du som alternativ? Gi dem sparken og få inn nye folk? Hvis arbeidsgiver med loven i hånd har mulighet til å trekke kassesvinn fra den enkeltes månedslønn, så forstår jeg også godt at han vil gjøre det. Veldig synd for den som gjør feil, all min medlidenhet til deg og dere, men hvis det er lov, så er det sånn verden funker. Alt er business i dag.
Hvis det ikke er lov, derimot, så er det ikke lov, og da kan du stå på dine krav. Verre enn det er det egentlig ikke. Ingen må bli overrasket over at en arbeidsgiver i 2013 vil spare så mye penger som mulig, om det så går på bekostning av sine ansatte. Det du må finne ut av, er om det går på akkord med loven eller ikke, og da bør du ringe LO eller fagforbundet ditt. Da får du et fasitsvar. Det gjør du tydeligvis ikke her i denne tråden. Men nå kan vi i alle fall diskutere videre på andre problemstillinger, spørsmål og påstander som dukker opp i løpet av trådens utvikling.
Vis hele sitatet...
Jeg vet 100% sikkert at det er ulovlig. Sjekket flere sider med arbeidstilsynet m.m. For eksempel: http://handelsbladetfk.no/id/25440

Her står det svart på hvitt at trekk i lønn for minus i kassa er ulovlig.

Anyways, ble jeg usikker på hva jeg skulle gjøre med dette, pga situasjonen, derfor kontaktet jeg freakforum og startet denne diskusjonen. Og jeg har faktisk fått mye bra svar her.

Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Jobber du for en større kjede? Hvis det er tilfellet så ville jeg kontaktet de som sitter på toppen. Regner med de vil ha rent mel i posen siden du mener det ikke lovlig å trekke ansatte i lønn for svinn.

Sjefen går sikkert stille i fjøset en stund etterpå, hvis det er tilfellet.
Vis hele sitatet...
Er franchisekjede, så trur ikke det funker
Sist endret av dhassassin; 4. november 2013 kl. 23:16.