View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Ta det opp via tillitsansvarlig eller eventuelt verneombud. I min jobb har hvertfall tillitsansvarlig taushetsplikt, så da slipper du at sjefen finner ut hvem som sa ifra!
Vis hele sitatet...
Vi har ikke tillitsansvarlig eller vernombud, trur jeg. Har ihvertfall ikke hørt noe om det

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er en vesensforskjell på å si
"det dere gjør er ulovlig!"
og
"du, jeg har lest denne artikkelen her, og har noen spørsmål angående den ordningen vi har med kassa. Kan du forklare meg dette litt?"

Sørg for å legge frem saken på en saklig måte og på et passende tidspunkt. Det er ofte bedre å stille spørsmål enn å presentere bombastiske krav. Ikke si konklusjonen selv, men bygg opp spørsmålene på en slik måte at de kommer frem til det svaret du ønsker - det er mye lettere å være enig i noe man har 'tenkt ut selv' enn noe som en nyansatt jypling fastslår. Slike ting går ikke bare på å ha ret, du må også få rett. Førstnevnte krever fakta, nummer to krever sosiale ferdighter.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Bra svar! Eneste problemet er at jobben har alltid mye stress, spesielt for sjefene. Så veldig vanskelig å finne et passende tidspunkt, siden det alltid er noe de er opptatt med