View Single Post
Hei folkens,

Tenkte bare jeg skulle dele litt om mine erfaringer når det kommer til marihuana i mat. Ettersom jeg har røyket denne herlige planten i over to år, så tenkte jeg det var på høy tide å prøve det oralt. Når jeg leste meg opp på emnet i forkant, fant jeg ut et og annet som jeg ikke visste fra før. For det første ville det jo ta lengre tid før man kjente rusen, noe som jeg mislikte. I etterkant tror jeg at jeg likte hvordan rusen sniker seg innpå deg, i motsetning til hvis man røyker. Det andre jeg fant ut, var at rusen ville vare mye lengre. Men det som gikk meg hus forbi, var at vi måtte varme opp gresset i fett før vi inntok det. Det eneste jeg hadde klart å snappe opp om tilbereding var bare at man trengte fett for å få stoffene ut av planten.

Den første gangen jeg prøvde cannabis oralt, var nå i vår. Jeg og kompis var på overnattingstur i skogen, og etter en time eller to bestemte vi oss for å røyke litt grønt. Tiden gikk, og etterhvert ble vi gode og fjerne. På turen hadde vi også med oss annet knask, der sørlandschipsen og holidaydip'en var essene. Siden jeg hadde lest litt om å innta cannabis oralt, tenkte jeg at, "Hey! Vi blander ut et gram marihuana i dip'en, og etter vi har spist det, blir alt awesome." Og det var historien om hvordan ingenting mer skjedde... jeg tror i hvertfall ikke at vi fikk mye mer effekt av det.

Senere, mer mot sommerstid, fant vi ut at vi skulle lage weedbrownies. Så jeg syntes Den Store Cannabis Kokeboken på her på forumet var topp å koke til. Jeg brukte da moret sin oppskrift på brownies, og totalt hadde vi 5 gram urt oppi deigen. Når kaken var ferdig begynte vi å fortære den, der jeg syntes den smakte topp, mens de andre tre karene satt å klagde over hvor jævlig det var. De syntes ikke noe om marihuanasmaken.

Det jeg lurer på er hvis jeg siler vekk marihuanabitene fra smøret, smaker da kaken mindre weed? Forsvinner noe av effekten da, eller har det meste av virkestoffene gått over til smøret? Eventuelt, finnes det andre triks for å få kaken til å smake mer normalt?


Takker moret for oppskriften(e). Gleder meg til å prøve hasj-is til sommeren!

-gwalskar-
Sist endret av gwalskar; 3. juni 2010 kl. 23:52.