View Single Post
Godkveld jeg har vært rusfri siden februar 2019, helt ærlig har ikke brukt en drit ikke en liten joint ingenting.
Har startet på skole (allmennfag) for å få ta en utdanning som jeg ønsker. Tar skolen som privatist, startet 13 september i år og ble i går ferdig med siste eksamen.
Fikk 4 i matte. 4 i samfunnsfag. 6 i historie. Og 5 i naturfag. Gjør en jævlig innsats for å klare dette å det krever veldig mye av meg som person og småbarnsfar til 2 barn under 3 år.
Har adhd og har tidligere fra ca 14års alderen brukt amfetamin, hasj, piller, subutex osv. Sluttet når min samboer ble gravid med eldstemann i februar 2019.
Poenget/spørsmålet er at jeg var hos legen i dag og ba om oppstart på adhd medisin, han vet jeg er rusfri har hatt han som lege i mange år..
( har tidligere brukt elvanze) han ringte til en psykiater og fikk til svar at jeg måtte ta urinprøver hver uke i 3 måneder før en eventuell oppstart kunne starte..
Men da er jo fanen halve neste skoleår gått.. han sa at om han kunne skrevet ut elvanze så hadde han gjort det på dagen pga han vet jeg er rusfri. ( har tatt urinprøver hos han noen ganger tidligere I forbindelse med fødselen til yngstemann pga "barnefjærne" ble kontaktet av sykehuset pga helse journalen til min samboer ( hun er også tidligere rusmisbruker)
Jeg får til skolen og fagene ganske bra, men må ha et høgt snitt for å komme inn der jeg vil, i tillegg sliter jeg med aggressive tanker og konsentrasjon over tid. Derfor trener jeg styrke og kondisjon 4 ganger i uken. Trenger hjelp for å klare å stå i skole som tar så mange timer konsentrasjon i døgnet og jobben i tillegg.. tenker løsningen kan være oppstart på elvanse igjen.
Men er det sånn at det skal være så jævli tungrodd system at en som er rusfri på strax 3 året må ta urinprøver hver uke i tre måneder med alt det innebærer som fri fra jobb osv? Er det noe som kan gjøres for å få fortgang på oppstart av medisinering? Kan en privat psykiater skrive ut?

Takker for at du leste hele tråden, den ble litt lang.. setter pris på fornuftige svar
Sist endret av Conan; 14. desember 2021 kl. 21:32.