View Single Post
Svanemerket
caperno's Avatar
Trådstarter
Sitat av juster Vis innlegg
Dersom historien er 100% slik du fremstiller den, er jo selvfølgelig ikke dette akseptabelt. Det må jo foreligge noe som har gitt politiet skjellig grunn til mistanke. Hva som gav dem mistanken vet verken du eller jeg, og kanskje ikke kameraten din heller.

Det å se ruset ut kan i ytterste konsekvens være grunnlag nok, men dette bør jo også underbygges med andre undersøkelser. Nøyaktig hva som ble sagt mellom politiet og kameraten din vil jo her være vesentlig.

Når det er sagt, fant jo politiet en større mengde narkotika hos kameraten din. Det kan jo derfor være at de satt på mer informasjon enn hva som er kjent for oss? Det er jo mye her som tyder på at politiet ikke var der tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Jeg forstod det slik at det ikke ble sagt så mye annet enn at han hevdet sin uskyld ved å nekte for å være ruset, men ble altså ikke trodd. Han hadde heller ingen ulovligheter på seg. Han er også ordentlig av seg, både i stil og talemåte, så jeg tror ikke han dreit seg ut på noen måte som kunne mistenkeliggjøre han. Han vet ikke hvordan de kan ha fått den mistanken.

Dette er som du sier neppe tilfeldig. Det tror ikke jeg heller. Politiet må ha fått noen tips på at det sitter en hasjrøyker i området. Men hvorfor ordnet de ikke en ransakelsesordre da? Er dette en plan som de iscenesatte fordi de ikke hadde nok beviser på en ransakelsesordre? Sære greier..

Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
hvorfor gikk han med på å ta urinprøve? Om han ikke var rusa, så var han ikke rusa.. Politiet kan ikke bare bestemme seg for at du ser rusa ut, for så få deg til å pisse.

Om politiet prøver seg på den måten så skal man nekte.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde selvsagt nektet, men han var tydeligvis ikke så opplest på rettighetene sine.

Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Litt kjipt at de fant så mye som 130g i huset hans, da :s Har ikke problemer med å tro at en "hverdagsrøyker" kan røyke det selv, men kanskje de har blitt tipsa om ham eller no? Selger han noe?
Vis hele sitatet...
Det var til eget bruk. Han selger kanskje noen få grammere til gode venner dersom man spør pent, men det gjør han ikke for å tjene penger. Dette burde i såfall ikke være nok til å fremkalle politiets oppmerksomhet, men det er jo klart at man heller ikke kan se bort i fra særdeles effektivt politiarbeid.

Sitat av twixtor Vis innlegg
Ingen som kjøper 130g til personlig bruk...

Kjipt at kompisen din ble tatt, men snuten har vel ikke krav på at du skal ta pissings og det med at de er sikre på at du ser rusa ut har jeg opplevd selv men klarte å snakke meg ut av det og overbevise.
Vis hele sitatet...
Ingen? Really? Har man god råd så får jeg ikke den til å stemme

Jeg hadde nok også klart å snakke meg ut av det, men det gjorde altså ikke han. Det er ikke så viktig at han tok den urinprøven, men snarere hvordan politiet kan gå inn i en tilfeldig gård og spørre en tilfeldig person om han er ruset på narkotika. Om det i det hele tatt er noe tilfeldig med politiets fremgangsmåte i denne saken da.

-

Glemte å legge til at vedkommende under avhør fikk tilbud om strafferabatt dersom han navnga andre personer som drev med narkotika. Dette er noe jeg har hørt påstander om tidligere - også her på forumet - men som jeg bare har avvist som vissvass. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Respekten min for politiet er dalende.
Sist endret av caperno; 3. november 2011 kl. 13:58.