View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg bemerker at dette betimelige spørsmålet har blitt møtt med øredøvende taushet. Som vanlig. Den sedvanlige runkinga om at Stralin var ille - og gjerne hakket verre enn nazistene også, den har vi selvsagt fått servert:

Og selvsagt, den enda vanligere "Jammen venstrevridde journalister!!"
Det at alle mediehusene og forlagene eies av blodkapitalister, det har ikke så jævla mye å si for mediebildet, åpenbart. Merkelig det der.

Men jeg gidder ikke denne dansen. De som mener at "venstresiden" er like ille som "høyresiden" - hva enn man velger å legge i begrepene! - de kan til helvete liste opp hvilke meritter denne grusomme venstresiden har utført av voldsutøvekse, terrorisme, undergraving av demokratiske institusjoner og lignende i vår del av verden de siste tredve år, og fortrinnsvis belyse hvordan dette er verre enn noe av det som har kommet fra nynazistene. Kom igjen, nå har dere muligheten til å vise at dere faktisk har en sak og ikke bare er en gjeng feige løgnhalser som klager over spilleregler fremfor å forsøke å delta. Put you money where your mouth is.
Jeg kommer ikke til å la dette ligge.
Hva enn dere forsøker å vri dere unna med kommer til å bli forfulgt fra skanse til skanse til skanse til skanse, helt til dere jævla pingler tør å besvare dette spørsmålet. Bullshittgalore, målpostflytting, whataboutism - jeg har sett alt sammen før, jeg kan alle disse patetiske knepene. Dere som hevder at denne notoriske venstresiden er så jævla ille kan se til helvete å rettferdiggjøre påstanden deres - eller trekke den.
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=7Vsq...heInvisibleMan

Han forklarer det utmerket her. Eckhart er nok også en av verdens mest balanserte personer. Og nei, jeg er ikke rasist, nazist, facist eller noe slikt bare fordi jeg påpeker at det radiale venstre er mer skummelt per nå. Ubalansen man ser i feks Sverige, Tyskland osv. Personlig ville jeg nok stemt AP, men siden de er feige ift rusreform blir det Høyre. Det betyr ikke at jeg er rasist, så skjerp dere. Jeg identifiserer meg ikke som verken Høyre eller Venstre. Virker som dere elsker å få identifisert dere med en av sidene og sutre, hyle, si at andre er sånn og sånn.. Og ikke minst, dere skal være "de gode". Det som heller er viktig å tenke på er å prøve å møtes i midten. Balanse og det å kunne snakke sammen på tross av uenigheter. For meg virker den ekstreme venstresiden klart verst her. De SKAL ha rett, ellers er meningsmotstandere rasister/homofober eller whatever. One-upmanship kalles det og sikkert vanskelig å slutte med når selvfølelsen er blitt avhengig av det og man lever i en fantasiverden der man vil åpne grensene og la alt mulig skje for å virke som "den gode"