View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Takk for svar.
For å svare på spm - Ja, det er 3. desember og jeg tenker på hvordan livet kunne vært hvis jeg vokste opp i en normal familie, hvor vold og misbruk ikke var en realitet. Yeaaah, er glad for å se at folk rundt meg har folk å vende seg til og tryggheten i en familie. Alle fortjener det, om alt annet svikter så har man den tryggheten rundt seg.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på det uten at det blir enda en bitch som sitter å sutrer over hvor urettferdig livet er - så det får være hva det er, helt ærlig. - Akkurat nå innser jeg at jeg svinger hardt nede, og jeg er i kontakt med DPS, heldigvis.

Takk for svar, og jeg har positive erfaringer, når noen spør meg IRL (venner) så er svaret at alt er greit: jeg vil ikke 'overbruke' venner og fortelle dem hva som foregår. Alt er ok, enhver snap eller interaksjon er at ting er bra, jeg ønsker dem godt å løfter dem opp fordi det gir en slags verdi. Familie og hjem er er konsept en tar med seg, og umiddelbare relasjoner er mitt 'hjem'. Prøver å huske det, beklager til TS at det her tok av i en retning det kanskje ikke var bedt om.

la folie circulaire.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint jokkerella. Vi har nok en del til felles, og ser ut som vi begge har hatt en vanskelig barndom. Jeg har prøvd å ta selvmord mange ganger, men aldri klart det. Skal veldig mye til for å drepe en, må ha hatt ekstremt flaks eller uflaks hittil. Eneste grunnen til at jeg ikke prøver flere selvmord nå er fordi jeg har tatt så store mengder med forskjellige rusmidler i selvmordsforsøk, nok til å drepe meg flere ganger, men alikevel overlevd, er redd jeg skal overleve neste gang med hjerneskade og bli handicapped. Jeg kommer aldri til å ha det helt bra, men ting kan bli bedre. Prøver å omringe meg med folk som støtter meg og liker meg for den jeg er, folk som er bra for en. Kjærlighet og comraderie er vel det livet handler om.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
TS, hvordan er selvtilliten og selvfølelsen til vanlig?
Hvordan føler du at du ligger i hierarkiet på jobb, i vennegjengen og hvor ender du opp hvis du og en random guttegjeng tilfeldigvis samles?
Er du undervektig, normal eller overvektig?
Vil du, eller dine foreldre/venner/venninner påstå at du står mye opp for deg selv og har skikkelig tro på deg selv?

Jeg bare tenker selvfølelse o.l. siden du ser deg i speilet og tenker at du er patetisk og at alt er helt tragisk osv. Det er ikke normalt å ha slike tanker i en hel uke etter bruk av stimulanter, med mindre du har brukt for mye eller for lenge.

Desto mindre fornøyd du er med livet ditt til vanlig, desto jævligere vil nedturen bli, for da fokuserer du gjerne veldig negativt.

Jeg sprakk på Amfetamin i sommer, 2 døgn, og da var livet var bra og jeg var generelt var meget fornøyd med alt, inkludert selvbildet. Inne i meg selv og det jeg så i speilet.
Har aldri hatt en mindre belastende nedtur. Alt var greit, jeg var bare veldig sliten. Og lei for at det hele var over, for det var jo dritfett.

Men jeg hadde aldri forventet å kunne legge meg på slutten av en liten joggetur og være i så fin form psykisk.
Tilfeldigvis var jeg også på et veldig bra sted både psykisk og fysisk (nytt bosted).
Vis hele sitatet...
Har hatt nedturer når det har gått jævli bra i livet, og når det har gått jævlig dårlig. Når det går dårlig så er selvfølgelig nedturene verre, men de ligner på hverandre uansett. Hadde egentlig tenkt å si at jeg ikke har problemer med selvtillit eller selvbilde fordi jeg som voksen har vært fornøyd med hvordan jeg ser ut. Men hva jeg tenker om meg selv innvendig har vel kanskje mye mye mer å si enn jeg trodde. De gangene jeg hadde ekstreme nedturer var jeg alltid aleine feks. De gangene jeg hadde ekstreme nedturer men så fikk besøk av en dame og fikk kost litt, da var alt mye bedre. Ikke bra, men bedre.

Men uansett når det gjelder motivasjon og glede til å gjøre ytre ting, så er alle de ytre tingene døde under en nedtur. TV, spilling, aktiviteter. Det er ingenting som funker utenom behovet for kjærlighet.
Sist endret av Munin369; 3. desember 2020 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.