Tråd: Sexkjøp
View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Bra program selvom "Hege" irriterer meg. Har sett henne før tale kvinnenes rett til å bestemme over egen kropp. Ei studine uten særlig erfaring hverken på livet eller som prostituert har oppdaget gull i å selge kroppen mens andre må ta studielån og jobb for å få det til gå rundt. Ye ye.. Noen år og litt mer dårlige erfaringer blir det nok fort anna lyd i tuta hennes. Godt de hadde med "Tanja" for å få litt nyanser fra virkeligheten. Eneste som hadde gjort programmet bedre hadde vært å skrape litt under huden til "Hege". Akkurat som de snakket om kjøperens behov og mangler kunne det vært interessant å se på hva som får "Hege" til å mene og gjøre som hun gjør. Vedder kroppen min på at hu har ett forhold til faren sin som skurrer e.l. og gjør dette for å få bekreftelser i fleng og at også hun hadde hatt godt av terapi.
Vis hele sitatet...
Nå hopper du veldig til konklusjoner her. Er du irritert for at hun har en jobb som gjør at hun ikke har behov for studielån?
Jeg tror ikke du vet hvordan det miljøet fungerer. Det er ingen selvfølge at hun får overveldende dårlige erfaringer. Jeg vet ikke hvordan miljøet fungerer jeg heller, men jeg har sett poster på div forum og det er ingenting som tyder på at miljøet er så hardt og brutalt som du uttrykker her. Det at hun trenger en psykolog er også en konklusjon som du hopper til uten og vite noe om henne utenom det media klipper frem. Du vet ingenting om hennes personlighet.

Latt meg presentere en scenario: Hege er en sterk, selvsikker kvinne. Hun er seksuell og sosial. Hun får en mulighet til å tjene masse penger på noe hun ikke synes er moralsk galt, hun føler det er hennes valg fordi det er hennes kropp. Det virker spennende. Hun prøver det en gang og hun synes det var ålreit. Hun velger å jobbe som prostituert. Ikke for evig, men for en viss fremtid. Hun vet at samfunnet ser ned på "horer" og alle jenter som ligger rundt med for mange menn, men hun gir faen. Hun liker jobben, hun liker intimiteten. Og hun liker pengene. Hun går med hodet hevet og lever sitt normale, sprudlende og utforskende liv ved siden av jobben.



Forstår du ikke at det er hennes kropp. Det er hennes sinn. Selv om du ville hatt komplekser for å selge sex, finnes det andre mennesker som ikke har det. Det er sånne rammer rundt i hele samfunnet, men det finnes alltid de som ikke passer innenfor firkanten. Det betyr ikke at det mennesket har psykiske plager, det betyr bare at personen er annerledes enn deg og naboen din.

Noen har psykiske plager også, men alle er forskjellige, kan ikke dra alle under samme kam her. Hege derimot, hun virker som en selvsikker og modig dame. Bilde og navn i media. I et så tabulagt tema. Det krever guts!