View Single Post
Nodsquad jeg tror ikke mange av oss her tror at du er en shady fyr som bare vil i buksa hennes. Istedet for å bli dramatisk og dra den sinte varianten av "Not all men"-kortet så prøv å lytt til hvordan virkeligheten er for kvinner. Mange menn utnytter barn og kvinner i sårbar livssituasjon og damer må deale med creepy menn jevnlig hele livet.
Gjelder det ikke deg så behøver du ikke føle deg truffet, men hensyn til kvinners sikkerhet og privacyspace skal faktisk få lov til å være viktigere enn følelsene dine hvis du blir støtt av det som skrives her i tråden. Hvis du respekterer kvinner helt og holdent skjønner du det. Kvinner har all grunn til å være på vakt og skeptisk til menn hvis du leser statestikk og lytter til opplevelsene deres.

Jeg syns ikke det er en god idé å spørre en fremmed på butikken uansett kjønn om de har det bra med helsa si bare fordi de er ute å handler og prøver å gjøre greia si. For ikke lenge siden leste jeg et innlegg av en rullestolbruker som var dritt lei av at fremmede alltid skulle hjelpe uten å ha blitt bedt om hjelp. Skribenten skjønte at det kom fra et godt sted men man må gi andre muligheten til å få eksistere som selvstendig individ som gjør så godt de kan for seg sjæl. Som pi sier hadde det vært noe annet om personen åpenbart gråt og hadde det vondt, men ikke når du bare basert på utseendet hennes antar at hun har det vondt.

At hun er eller har vært profilert forsterker behovet for privatliv enda mer tenker jeg.. Tenk så jævlig å ha vært kjendis og vet at folk kjenner deg igjen, ha fått et nytt liv kanskje med psykiske problemer nå og pga kjendistilværelsen syns det er vanskelig nok fra før å gå på butikken i en sånn tilstand. Så opplever man at fremmede ser hvor mye man sliter og begynner å blande seg. Jeg hadde hvertfall fått angst av det og kviet meg for å gå ut av døra igjen hvis det var meg som fremmede begynte å stakkarsliggjøre og kontakte for å grave i private ting. Din empati og medlidenhet er uansett en god menneskelig egenskap du skal ta vare på. Et smil skader aldri og kan lyse opp dagen men ellers bør hun få være i fred sånn jeg ser det.
Sist endret av celtseus; 7. september 2021 kl. 01:04.