View Single Post
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Kjenner derimot ingen som har dødd av influensa siste to årene. Ingen av de jeg har spurt kjenner
noen heller.

Nesten alle de som dør er 70+ og/eller har underliggende sykdommer som fedme etc... Derfor land som USA har så mange døde. Kanskje generell folkehelse hadde vært noe.

Til opplysning så har jeg nærkontakt med mange eldre som jeg er glad I, jeg gir like F før og når jeg er i nærheten av dem. Kysser og klemmer

Med andre ord - det er ikke sånn at jeg tror dette er farlig, hverken for dere, meg eller oss. T.o.m gamle folk jeg er glad i, det er bare influensa, chill ffs
Vis hele sitatet...

Hva er greia her egentlig? Er du fullstendig uskolert og med elementære brister i allmennkunnskap eller har du tatt "et politisk standpunkt" i forhold til vaksine? Vet du forresten at covid også medfører at folk blir dumme? Covid gjør at mange som blir smittet får nedsatt kognitive evner. Kanskje du alt har blitt smittet?

Du omtaler en alvorlig pandemi som influensa og tror ikke på at covid gjør folk alvorlig syke, gjør noen kronisk syke og tar livet andre? Hvordan kan du si og mene noe slikt, covid har vært en global tilstand i over halvannet år. Du må ha fått med deg at det ikke bare er gamliser med livstilssykdommer og sliten blodpumpe som kneler? Og du har helt sikkert lest og sett at også unge mennesker kan få lunger eller andre indre organer ødelagt av covid? Og da mener jeg ikke redusert i en uke eller to, men vi snakker permanente skader. Skader som mest sannsynlig vil følge pasienten resten av livet.

At du ikke kjenner noen som er døde av covid, er vel aller mest flaks? Spesielt med tanke på at du nekter å ta vaksine og likevel omgåes gamle og skjøre mennesker du sier du bryr deg om.

Om du tror fedme er årsaken til at folk i usa blir sjuk eller stryker med av covid så er du jo ikke spesielt trygg i Norge heller, for vi er blitt et land av tjukkaser vi også. Blekfete er vi blitt. Som nasjon. Årsaken til at de fylles opp på sykehus i mange stater i USA nå, er at mange i usa har tatt politisk standpunkt mot vaksine. De velger å tro at covid ikke er farlig. Trass i at fagfolk sier det motsatte. Da valgte å leve i fornektelse eller slå et billig politisk poeng, og nå straffer det seg.

Jeg håper du bare sitter griseruset og lirer av deg tull i ren kjedsomhet, at dette ikke er din egentlige mening. Men om det ikke er tilfellet så burde du kanskje starte med å vurdere om du endre kildene dine til kunnskap, nyheter og ikke minst se på hva du kan gjøre for å bli bedre på kildekritikk. For kanskje har du litt i overkant mange nyheter i feeden din som egentlig har en skjult agenda eller som fremmer et spesielt politisk budskap.

Du fremstår som en trassig 13 åring. Men er det dobbelte. Noe å tenke over kanskje?

Beklager om dette ble krast og kanskje gikk jeg over streken mer enn 1 gang i dette innlegget. Men da vil jeg bare si at det er skrevet i affekt. Det kokte over i huet når jeg leste innleggene dine. Vær så snill å ta på deg eller kanskje av deg brillene og forsøk å sette deg inn covid, hvorfor vaksine er viktig og hva du kan gjøre for de du bryr deg om.