View Single Post
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Kjenner flere som jeg ville betegnet som frivillige navere, og disse virker til å ha det utrolig romslig økonomisk. Hvis man får dagpenge/AAP, samtidig som nav dekker boligen har man stor økonomisk frihet! Kjenner meg ikke igjen i utsagnet ditt om at NAV-støtten er lav sammenlignet med en normal inntekt.
Vis hele sitatet...

Nei det gjør du nok bestemt ikke. Det er ikke slik at du får gratis bolig, gratis strøm og nrk lisens dekket om du har midler nok til å dekke dette selv. Har du ca 4.000 kroner igjen etter husleie så får du ingenting ekstra. Noe høyere satser for enslige foreldre.

Sitat av Carmex Vis innlegg
Er du helt vill, det er veldig mange som svindler og utnytter, i dag er overskriften på TA, at politiet henlegger alle svindelsaker med mindre de er over 75.000NOK, tror du det er et tegn på at det er som svindler?

Edit: Dette er selfølgelig i forhold til sosialhjelp og støtte.
Vis hele sitatet...

Ja det ER veldig få som svindler NAV. Og der det svindles mye er med dagpenger. Folk "glemmer" å melde fra om at de har jobbet. Men slike blir tatt som du sier. Det blir vanskeligere å vanskeligere å jobbe svart. Stadig oftere kommer nav, skattekontor og politi på inspeksjoner hos bedriftene. Og da må du faktisk legge frem ID og vise hvem du er.

Det som er tema i denne tråden er uføre, kronisk syke enten det når er en fysisk sykdom eller psykisk sykdom.

At politiet kun etterforsker saker over 75K er vel ikke helt korrekt? Det er vel NAV som ikke politianmelder saker der mindre beløp er svindlet. Og det kan skje feil feks. Så å etterforske alle som har fått en tusning eller to for mye ville vel ikke vært det smarteste?

Om jeg tar feil her og du har rett, hva betyr det da?
Er det et tegn på at mange svindler eller er det mer et uttrykk for at politiet ikke har nok ressurser evt. ikke disponerer ressursene godt nok?
Sist endret av frtoretang; 25. juli 2014 kl. 06:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.