View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det største problemet er egentlig at siden nesten alle unge navere mottar "AAP", vil de miste støtten om de skulle få seg en 10% stilling. De vil ikke tjene mer penger før de jobber rundt 60+%. Og Aeon, hva slags jobber er du mener hun skal få? En arbeidsledig 23åring uten erfaring eller utdanning vil slite hardt med å få seg en butikkjobb tilogmed. Og hvis hun spør om å få noe slags tilrettelegging er det bare å glemme det. Eneste muligheten er praksisplass, men det er vel ingen som gidder det uten å tjene noe på det.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager med det enorme tilbudet av deltidsstillinger i byene?? Gjøvik for pokker har da ikke så mye å tilby, mja, selv om Gjøvik ikke er noe lite sted i norsk målestokk, det burde gå an å finne noe midlertidig. *Buuhu, har bare gitt opp jeg. 23 år og sover dagen lang*.

([COLOR="SlateGray"] Kunne du kanskje ha tenkt deg til Oslo, alternativt annet i sentrale Østlandet, eller Hamarområdet, unge dame? Mange flere (alternative) arbeidsplasser og alternative tilbud på nevnte steder[/COLOR] )


Ellers, hvorfor bruker ikke hun tiden på å skaffe seg relevant eller urelevant arbeidserfaring/praksis fra frivillig arbeid -som det er masse tilbud om?? Man har nok dødtid når man går ledig, så du bør tenke litt alternativt.
Men altså, jeg skal ikke moralisere for mye: VG har sikkert vinklet dette såpass, og det kan gått hende kvinnen er i jobb allerede. Eller har noen andre hobbyer eller interesser (f.eks dugnad o.likn) som ser fine ut på en CV, som hun driver med.

Jeg bare synes det er totalt forkastelig å se 23-åringer gi opp, samt se omgivelsene nærmest indirekte oppmuntre dem til å gi opp - bare fordi Nav "ordner opp" for dem. Snakk om tap og bortkasting av hele liv..
Sist endret av aeon_illuminate; 21. juli 2014 kl. 23:30.