View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Men om du ahr ne sykdom som migrene er det fortsatt vanskelig. Du er kanskje oppegående cirka 50% av tiden - men du har absolutt ikke peiling på hvilke 50% det er. Hvordan skal en arbeidsgiver forholde seg til en person som ikke vet om han/hun kan jobbe på mandag eller tirsdag? Eller kanskje ingenting denne uka, men alle dager neste? Og eventuelt kanskje må gå fra jobb midt på dagen p.g.a. annfall.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv en lettere form for migrene, og har tider der jeg virkelig ikke fungerer. Men jeg vet også å ta forholdsregler, samt være proaktiv ift ting jeg skal til/på. Beklager men jeg simpelthen kjøper ikke argumentet at har en migrene, så er man unnskyldt og skal ikke gjøre noe..

I dette fleksible, digitaliserte, og velstående landet, så det da seriøst være tilbud for personer som denne unge kvinnen (som forøvrig er høyst oppegående, sannsynligvis sosialt veldig hyggelig, og (jeg antar) kunne ha gjort arbeid ift dyr f.eks. Man/hun må ikke jobbe 100%, eller 75 %, man/hun kan jobbe eksempelvis 50% og få andre kostnader knyttet til sykdommen og arbeidsgiver dekket av staten. Det minst økonomiske for henne samt samfunnet, er lediggang.
Lediggang er roten til alt vondt.
Sist endret av aeon_illuminate; 21. juli 2014 kl. 21:41.