View Single Post
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Du bommer fælt på Blått-delen. Ingen av de borgerlige partiene i Norge på Stortinget ønsker å fjerne velferdsstaten. Det de ønsker er å forbedre den, når det står nærmere 300 000 mennesker i helsekø burde det forekomme noen reformer.

Hva du legger i "færre rettigheter" skurrer litt for min del, i og med at de borgerlige vil gi deg mer makt som privatperson og mer makt over eget liv. Menneskerettigheter står i sentrum for de borgerlige også, det er absolutt ikke noe venstresiden har monopol på. Hva venstresiden ønsker er noe helt annet. Venstresiden vil at du skal beholde mindre av hva du har opparbeidet, dele ut pengene dine til deres formål og la deg stå spørrende om hvorfor pengene ikke kunne gått til bedre formål som infrastruktur, skole eller helse.

De røde er også for en innskrenket ytringsfrihet. Bedre kjent som rasismeparagrafen. Opprettholdelsen av sexkjøploven og et forbud mot cannabis er også deres ønsker. De røde står for en formynderstat uten sidestykke spør du meg.

Du har bitt på venstresidens svartmalingen av høyresiden.
Vis hele sitatet...
Kan vi ikke PLIS ha en tråd som ikke ender opp med en diskusjon om partipolitikk. Syns vi kan holde oss til det trådstarter ønsker å diskutere?

Jeg stemmer. Syns kommunevalg er viktigere enn stortingsvalg, da det er på lokalt plan politikken blir mest synlig. Har respekt for de som velger å gå inn i lokalpolitikken. Det er naturligvis idioter der også, men de aller fleste har et oppriktig ønske om å gjøre plassen de bor på til e bedre plass... I tillegg er de fleste lokalpolitikere deltidspolitikere og har derfor bedre bakkekontakt enn flertallet av dem som sitter på tinget!