View Single Post
Mitt råd:

Som flere sier vil du nok ikke komme noen vei angående skyldspørsmålet, men uten at jeg er advokat vil jeg sterkt anbefale deg å prøve å få redusert straffutmålingen. Kjenner til flere eksempler hvor bøter har blitt redusert ved at man tar kontakt med etterforskeren som har fått saken og utstedt forelegget. Om du er hyggelig, forklarer at du har dårlig råd og at du synes forelegget er høyt i forhold til hva du har gjort, legg gjerne til at du angrer, ikke gjør det igjen e.l. blabla..respekt for politiet..blabla...skal være snill heretter..bla.. Kan være lurt og legge til hva som ble ødelagt og pris. Kjenner ett konkret eksempel hvor boten ble redusert med samme beløp som politiet hadde ødelagt for (armbånd).

I tillegg er ofte etterforskeren som har saken en hyggelig middelaldrende mann som utviser litt skjønn kontra de bola aggressive 25-åringene med sjakkbrettmønster rundt ermene som patruljerer om kvelden Har gjort dette noen ganger, og boten går i hvert fall ikke opp! Men den blir ikke borte heller.