View Single Post
True phreak.
Sitat av Fle7ch Vis innlegg
Om man satser fullt på skole, joda fremtiden er lys, men hva med fritid/hobbyer og annet? Eksempelvis om du satser på både fotball og skole, hva sitter du igjen med? Null tid med de du ønsker å være sammen med å bruke mye tid på.
Vis hele sitatet...
Om man bruker tid tilsvarende en fulltidsjobb på skolen er man svært godt rustet til å få ålreite karakterer (med noe ekstra arbeid påregnet i perioder). Da faller plutselig argumentet ditt bort. Alle må jo jobbe!

Et sosialt liv er viktig, men det unge mennesker ikke skjønner er hvordan man skal prioritere, og utnytte tiden man har effektivt. Det er noe man virkelig får styring på som student! Selv om jeg går siv.ing. og får gode karakterer har jeg masse tid til overs til å gjøre det jeg ønsker. I perioder går det med mye tid, men samtidig har man jo også venner på skolen, så man får tilbragt mye tid med mennesker man trives med og!

Så ikke lat som om mennesker som tar høyere utdanning er asosiale krek som kun ser dagslys av og til, jeg ser slike argument til stadighet her på forumet. De fleste er sosialt svært oppegående, og ressurssterke mennesker som trives svært godt med tilværelsen sin.