View Single Post
Trip rapport

Er på 15 gram amanita muscaria nå. Brukte den metoden jeg beskrev ovenfor i samme rekkefølge. Tørket med en digital Excalibur dehydrator helt lik som den i videon, bare at den i videoen var ikke digital - Resultatet ble superbra sammenlignet med første gang jeg prøvde å tørke i ovnen. Ovn er veldig vanskelig å styre med, og ikke så bra. Første gang ble de tørre på en helt annen måte (andre gang fikk jeg soppsølevann i hele bunnen av ovnen). Jeg klarte fjerne nesten alt virkestoff fra soppene de to gangene, man må være veldig nøye så temperaturen ikke overstiger i ovnen. Tørking med Excalibur digital dehydrator ble helt perfekt (som butikk produkt) Man skjønner med en gang hva som menes om man prøver begge metodene! (Blir sikkert bra med en billigere dehydrator og, av samme type selvsagt, men viktig at den oppnår like høy temperatur for å kunne konvertere opptil 30% ibotensyre til muskimol. Resten konverterer du via de to neste metodene)

Tilbake til rusen - jeg ble litt småkvalm av smaken i dag, men spøy ikke. Etter en time sovnet jeg i 1 time og 40 minutter. Våknet på toppen av rusen. Føles som jeg er speedet uten å være det, men jeg er helt klart rusa på en måte... Man kan si at kroppen er rusa, mens hodet er klart, føles sånn i alle fall, men kanskje hodet ikke er så klart som jeg tror, da jeg oppdager skrivefeil hele tiden som må rettes. Bommer når jeg taster på tastaturet, så jeg bruker lang tid på å skrive da jeg må rette frem og tilbake hele tiden...

Jeg innbiller meg at jeg skulle hatt rykninger i begge henda, dette kan komme av at første gangen jeg prøvde amanita vellykket, så ble jeg over dobbelt så heftig rusa på helt samme måte, men da hadde jeg faktiske rykninger i begge henda - de ble dratt ned med jevne mellomrom. Første gang fikk jeg følelsen av å ha beveget meg over til den andre siden, nesten som på syre, men ikke helt likt, er ikke der nå, men bortsatt fra det, så er rusen lik som første gang. Jeg venter på å få møte soppens ansikt som jeg har lest så mye om, Føler ikke jeg har møtt henne ennå - tror nok dobbelt dose ville duge for det kanskje, altså 30g

Skal sies at jeg plukket soppen den siste måneden den vokste (oktober). Slo til og med rekorden for når siste amanita muscaria ble registrert plukket i Norge (den 29. oktober, mens jeg fant 30. oktober YEY! ��) Har lest at sopper som plukkes i slutten av sesongen skal ha svakere virkestoffer enn de som vokser i starten. Så det får bli ny test til neste år... (Soppen som vokser i begynnelsen - har jeg lest skal være mer trippy og på slutten skal den visst være mer stony, men jeg ville kanskje mer sagt at jeg var høy enn stein). Jeg har lest noen trip rapporter hvor folk blir helt hinsides i eventyrland og jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig ut ifra den rusen jeg har erfart ifra de gangene jeg har prøvd nå... Jeg blir hver eneste gang jeg prøver høy/amanita speeda... Den gangen jeg tok 25 gram ble jeg bare litt mer amanita speeda enn jeg er nå. Den gangen jeg gikk over til den andre siden var på 15 gram og har bare skjedd en gang, må ha vært en sopp med sterkere virkestoffer, hvis jeg ikke har gjort noe annerledes i tilberedinga. Eneste jeg gjorde annerledes var å ha sitronsyre i mens jeg kokte soppen på laveste temperatur mulig (grensa til koke/ikke koke). Vanligvis har jeg sitronsyre i etterpå. og lar stå i et par timer.. Frukt og bær-te som eple/nype/skogsbær og slikt passer perfekt til å skjule en del av soppsmaken, men kan bli litt spesielt etter gjentatte ganger det og...

NB! Da jeg startet skrivinga var jeg mer høy enn da jeg avslutta, nå er jeg bare lett euforisk. Brukte visst noen timer på å skrive – hadde altså ikke noe bedre å foreta meg her aleine midt på natta hahaha ��