View Single Post
i min erfaring med både dps, lege, rusteam og nav så er det ganske blanda.. dps hørte ikke på meg ang et søvnproblem som da ikke var diagnostisert og fokuserte kun på at jeg selvmedisinerte som førte til "frivillige" innleggelser på både rehab og psykiatrisk for at jeg skulle vise at problemet ikke var rus, men selv etter lange opphold nykter så ble jeg ikke hørt.

ting forandra seg da jeg etter mange år fikk ny fastlege som faktisk hørte meg og sendte henvisninger for skikkelig utredning, og selv med masse misbruk bak meg som de vet om får jeg nå benzo fra legen, og legen sier også at hadde cannabis vært lov så ville jeg fått prøve det på resept. i starten av da jeg fikk benzo så måtte jeg ta blodprøver noen ganger for å vise at jeg ikke misbrukte det og var åpen om alt av lovlig/ulovlig bruk, men tok ikke lange tiden før tilliten var bygd opp og nå får jeg det jeg ber om (selv om legen sikkert følger med på at jeg ikke ber om mer enn jeg trenger).

eneste som gjenstår nå er den evig vrange nav, som enda nekter meg ufør selv om alt er dokumentert, men det er jeg sikker på at endrer seg fort da legen hjelper meg bra og har vist meg at det de driver med ikke er lov engang mtp dokumenteringa for søvnproblemet.

mtp egen erfaring er det flart jeg anbefaler å være åpen med legen og holde seg langt unna dps, men igjen kan det hende jeg hadde møtt på en bra person i dps vs å bli så heldig jeg har blitt med min nåværende lege, så best er vel å bare være åpen og fortsette bytte lege og psykolog osv til du får noen som både gjør jobben sin og også hører på deg (mener ikke da å få noen som bare gjør som du vil/sier, men noen som du faktisk føler de gjør det de kan i sin posisjon for å hjelpe).