Tråd: Bipolar
View Single Post
Hei folkens. Vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden, så mods må bare flytte den om det er et mer passende sted.

Har de siste årene slitt mer og mer med ups and downs, noe det egentlig alltid har vært i livet mitt, men det er liksom blitt verre nå. Har i mange år hatt jevne perioder med høy produktivitet, gjennomføringsevne og energi, som jeg nå lurer på om det har vært hypomani.

Er interessert i psykologi, men har av en eller annen grunn aldri lest meg opp på bipolarhet, da jeg har vært mer interessert i mer ekstreme aspekter av menneskets psykologi. Når jeg så kom over en side og leste om dette så traff mesteparten av beskrivelsen meg veldig hardt. Det har for meg egentlig gått bra frem til nå, da de forskjellige stadiene virker mer intense, og den deprimerte perioden er veldig hard. (Denne mørketiden har vært den mørkeste og kjipeste i mitt liv!)

Er det noen andre her som er diagnosert med bipolarhet og kan fortelle litt om det?

Jeg er redd for å bli utredet da jeg ikke vil ha en slik diagnose på papiret, og er også utrolig skeptisk til medisinering i form av antipsykotika og antidepressiva. Samtidig begynner det å bli veldig tungt å opprettholde jobb og sosial omgang under de depressive periodene, som virker mer hyppigere enn før. Har begynt å slite veldig med generell og sosial angst, selv om jeg sliter meg gjennom det og prøver å opprettholde fasaden om et normalt liv.

Burde jeg gå til legen? Vil livet bli bedre eller blir jeg bare en dopa zombie som ikke føler noe? Kan bipolarhet være noe oppspinn? Livet er jo en berg og dalbane med ups and downs, og noen klarer det bedre enn andre? Erfaringer?

Er også mulig jeg bare kan være det de kaller bipolar 2, for selv om jeg kan gjøre ekstreme ting, være selvdestruktiv og nesten ikke kjenner meg selv igjen etter perioden, så virker det ikke så ekstremt som jeg har sett og lest om andre. Folk som bare blir helt crazy og går på rampages under den maniske fasen...

Beklager wall of text, det er mye tanker i hodet akkurat nå, og tanken på at jeg muligens har en "sykdom" skremmer meg noe inni helvete.
Sist endret av Rollercoaster; 24. mars 2019 kl. 20:14. Grunn: skrifeleiv