View Single Post
Sitat av Mogmanon Vis innlegg
Tusen takk for deres arbeid. Det fungerer bra mesteparten av tiden, men det er noen problemer.

Først av alt, noen boksider kan ikke lastes ned, for eksempel fra denne boken her.

For programmet av Lanjelin får jeg denne feilen:



For programmet av jonny2 får jeg denne feilen:



= begge kan ikke få side 15 (level 5 / høyeste kvalitet)

Dekkbladet er også (ofte) feil med program av jonny2.

dir2pdf.php fungerer ikke for store filer (~ 400 sider og større), i stedet får jeg denne feilmeldingen:

Fatal error: Out of memory (allocated 278921216) (tried to allocate 269098096 bytes) in Cxampp\htdocs\nb-dl\fpdf.php on line 1457
Vis hele sitatet...
Heisann, om du ser på side 15 (sideantall 17 printet på siden) på boka på nb.no, ser du at siden virker kuttet i høyre side, sammenlignet med andre sider.

Av en eller grunn er der ikke gyldige bilder for margen på høyre side for denne siden, du kan f.eks sammenlikne to marger fra to sider, som egentlig skal være like: side 15 - side 17.

Da dette til nå er et unikt problem som egentlig ikke skal oppstå, gidder jeg ikke legge tid og krefter for å finne en måte rundt, men det er alltids en kjapp løsning for at du skal kunne dra ned denne siden.

Dra ned scriptet på nytt, har just oppdatert det til å ikke laste ned cover by default, dette gjøres nå ved å slenge på --cover

Deretter åpner du filen i notepad (med mindre du har en mer fancy teksteditor), og endrer linjene 90 og 116 fra

while (c<=bok.maxcol): - til - while (c<=1):

Deretter laster du ned kun side 15 ved å kjøre python nbno.py --id 2008071704082 --start 15 --stop 15

Sidene etter 15 må da lastes ned ved å kjøre nbno.py --id 2008071704082 --start 16
-etter du har endret scriptet tilbake
Sist endret av Lanjelin; 6. mai 2018 kl. 20:07.