View Single Post
Hei, du skriver ikke om hvorvidt du har vært til utredning for å finne årsaken til tinnitusen.
Ved tetninger i øret som følge av voks, betennelser osv. finnes det hjelp.
Har du levd med dette i 3 år, så ser jeg for meg du sikkert har forsøkt det som er, men nevner det uansett.

Er problemet hørsels-relatert er det per dags dato ikke mye annet å gjøre enn å lære seg å leve med det, desverre.
Du kan gå til fastlegen å bli henvist til din lokale DPS- Distrikts psykiatriske poliklinikk.
Der du kan du få hjelp av en terapaut gjennom kongitiv terapi til å kartlegge bedre hvordan du egentlig har det, og jobbe med det.
Det er såvidt meg bekjent den vanligste "behandlingsformen" for kronisk øresus, da det faktisk ikke finnes noen kur.
Er øresusen stressrelatert kan det selvfølgelig også hjelpe på selve de fysiske symptomene.

Generelt snakka, subreddits for diverse diagnoser er som regel en plass som trekker deg ned, ikke hjelper deg opp.
Da snakker jeg kun av egen erfaring, når du først sitter å googler din egen diagnose er du gjerne desperat, og får du opp mange negative og lite håpefulle svar. Så blir man fort negativ og ser mørkere på ting.

Ta heller kontakt med fastlegen, vær ærlig om hvordan det påvirker hverdagen din og att du ikke fikser det på egenhånd.