View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er 20 år gammel og har hatt tinnitus i snart 3 år. Den siste tiden har den blitt mye høyere og skarpere enn tidligere. Den skjærer seg inn i hodet mitt og jeg får aldri fred. Sliter mye med søvn og min livsglede har vel egentlig blitt mye lavere enn hva den tidligere var. Er det noen her som sliter med tinnitus og har noe måter på hvordan det er mulig å leve et lykkelig liv sammen med en intens pipelyd i begge ørene 24/7?

Har dere noen gode tips som kan skape en mer triveligere hverdag? Pipelyden hjelper ikke akkurat studiene mine heller, er et helvete å lese da lyden distraherer meg hele tiden, umulig å konsentrere seg skikkelig. Er også veldig forsiktig med bruk av headsett og holder meg stort sett unna høye lyder hele tiden for at tinnitusen ikke skal bli enda høyere.

Hva tror dere om fremtiden, finnes det håp? De fleste får vel høyere tinnitus med årene som kommer (alder) - og jeg tør ikke å tenke på hvordan jeg kommer til å ha det når/hvis jeg blir 50 år... Kommer til å bli tortur.

Mange er også positiv til en kur mot tinnitus og med tanke på hvor fort teknologien vår utvikles, så kan det jo hende vi finner en innen vår levealder? Er det noen som er like optimistisk som meg? Hvor lenge har du hatt tinnitus og hvordan påvirker den din hverdag? Hvordan aksepterer man at du skal leve med en slik lyd resten av livet? Hvor er motivasjonen?

Jeg har vært inne på https://www.reddit.com/r/tinnitus/ i ny og ne, men jeg blir egentlig bare mer deprimert av å lese trådene der - alle klager på hvor vondt de har det (ironisk nok).