View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Moff Vis innlegg
Vanskelig å svare på det éne uten å bruke det andre, så jeg må nesten tøye reglene dine litt.

Det er mange som mener at en av de viktigste årsakene til at vi opplever tid forskjellig er pulsen vår. Hjerteslagene våre fungerer litt på samme måte som en sekundviser på en klokke; kroppen har en underbevisst følelse av hvor lang tid det "skal" være mellom hvert slag, og når dette endrer seg, så opplever man at tida går raskere eller tregere.

Dette tror man da er årsaken til at man føler at tida går fort når man har det gøy - pulsen din vil være litt høyere enn normalt. På samme måte, når du kjeder deg, så går tida sakte fordi pulsen din er lavere enn normalt.

Det var litt fakta som trådstarter helst ikke ville ha, men det bringer oss over på hva man kan gjøre for å få tida til å gå fortere: prøv å få opp pulsen din, og hold den oppe over en periode. Den enkleste måten å gjøre det på er å puste raskere enn du pleier.
Vis hele sitatet...
Pisspreik. Når jeg har hatt angstanfall og lignende så er pulsen min skyhøy men et minutt føles ut som flere timer. Det kan også være motsatt, hvis jeg slapper av og ser på en god film feks så kan tiden gå kjempefort.