View Single Post
God kveld Freaks!

Jeg skal kjøre 170 mil i morgen, og deretter 170 mil hjem igjen et par dager senere. I den anledning har jeg kjøpt 30stk 10mg Ritalin tabletter for å holde meg oppkvikket og skjerpet under turen. Jeg lurer på sånn ca hvor lenge en 10mg tablett virker, og om noen har en formening om hvor mange timer jeg skal la det gå mellom hver tablett. Jeg tar utgangspunkt i inntak av kun 10mg om gangen. Jeg er ute etter å "holde fyr i peisen" ved å ta et jevnt inntak. Jeg er ikke ute etter en dose som gir meg kaldsvetting og hjerteklapp, ei heller for lav dose som gir meg nedtur før jeg kommer opp igjen. Jeg skjønner såklart at dosering er individuelt, men jeg ønsker en ca indikasjon på hva jeg burde gå for.

Jeg er ikke ute etter en moralpreken, kun relevante svar til det jeg spør om. Hvis jeg selv føler at det går så langt at jeg ikke lengre er i forsvarlig stand til å kjøre så kommer jeg selvfølgelig til å stoppe langs veien og ta pauser.

Jeg tenker å ta 10mg hver 3. eller 4. time. Høres dette ok ut for dere som har peiling?