View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Altså, så langt jeg kan forstå, et buzzword-begrep som har til hensikt å gjøre at det høres vitenskapelig ut, samtidig som det er så vagt og diffust at det egentlig ikke betyr noe som helst. (Og: 1. At det ikke er fysisk bør ikke være et hinder for å være konkret i hva du mener. 2. Hvis dimensjonene er ikke-fysiske og parallelle med vår, i noen meningsfull betydning, så klarer jeg ikke å se hvordan de kan være kausalt tilknyttet den fysiske verden, noe som kreves av resten av beskrivelsen din.)
Vis hele sitatet...
Ja da må jeg bare presisere at jeg ikke mente å henvise til noen fysikk eller vitenskap med bruk av ordet interdimensjonal. Ordet kommer av min forståelse av interdimentional beings. Et ord som brukes i fiksjon rundt noe som ligner på mitt tankeeksperiment.

For å prøve å gi et svar på punkt 1 og 2.

Personlig tror jeg ikke at type interdimensjonelle vesener trenger å være knyttet til noe fysisk. Det kan hende det er 100% illusorisk. Men det kan likevel være gøy å leke seg med tanken.
..

Forestill deg at man under gitte omstendigheter. F.eks et balansert, våkent og dypt meditativs sinn - kan ha tilgang til møte med andre bevistheter. Man kan tenke seg at historier om gamle tibetanske munker som drev telepati faktisk kunne dette f.eks. Tankeeksperimentet forutsetter altså at man er åpen for en form for kommunikasjon med andre former for bevistheter under gitte forhold.

Deretter kan man tenke seg at en høyt uviklet bevisthet en plass i vår galakse eller universet kan navigere i slike plan med letthet. Og at et møte med mennesker som er mottakelige, kan finne sted. Man kan tenke seg at dette planet er noe ikke fysisk - som er fri fra fysikkens lover.

Håper dette var noenlunde forståelig
Sist endret av Bearass; 11. desember 2015 kl. 21:15.