View Single Post
Sitat av tullingen321 Vis innlegg
Hva gjør du om utredningen din sier at du ikke har ADHD?
Vis hele sitatet...
Utredningen min sa jeg hadde ADHD.

Den nye psykiateren sa at nå skal nasjonale retningslinjer plutselig følges, så jeg må svare på nytt om 6 uker. 6 uker med fuckings sitte og tvinne tommeltotter før jeg kan få svare det samme på de samme spørsmålene, sånn at jeg omsider kan få medisinene jeg har vist i mange år at jeg er avhengig av for å jobbe. Helt forbanna utrolig fucked, har aldri hatt så lyst til å sprekke som nå.

Sitat av Shlask Vis innlegg
Vil du si at rusen er en mestringsstrategi for noe nå, eller er det tanken på selve følelsen ved rusen som er triggeren? Om så, hva? Har bare skumlest gjennom hele tråden litt sporadisk, samtidig som jeg har drukket pils hele kvelden, så unnskyld meg om spørsmålet er besvart tidligere.

Avhengighet, både fysisk og psykisk er et helvette, og kan ikke forklares for noen som ikke har vært gjennom det. Gått gjennom to avhengigheter selv og det krevde myye. Det er en sykdom, og ikke bare et levesett! Stay strong Tom, en dag om gangen. Jeg heier på deg!

Har du tenkt på psykoedukasjon? Psykoedukasjon sammen med BAM-modellen (bygging av mestringstillit) hjalp meg mye, selv om jeg sprakk mange ganger før jeg ble frisk
Vis hele sitatet...
Jeg trodde egentlig jeg hadde funnet veien min, men nå frister det mer å se til utlandet for arbeid. Er jo helt absurd dette her, blitt forespeilet ett løp som jeg har jobbet fuckings dritthardt for å følge, så plutselig er det noe byråkratisk bullshit og en tilfeldig utskiftning av et menneske jeg aldri har truffet som avgjør hvorvidt de neste 6 ukene skal være i limbo eller ei.

Er det noen jeg kan ta det videre til?

Er det noen som vet om disse nasjonale retningslinjene er absolutte lover eller nettopp det - retningslinjer?

...Regner med at det er meningsløst, men hvis det er en sjanse å prøve noe, please do tell. Er jo minst én annen som blir rævpult på akkurat samme måte, tenker i mitt raseri at dette er en sak for media, men tror ærlig talt ikke det er ille nok til at noen bryr seg.

Skjønner jo at dette bare kan ende med at jeg innfinner meg med det, svelger kamelen og venter 6 uker. Eller at jeg gjør noe drastisk og impulsivt i frustrasjon som ender opp med å bare bite meg selv i ræven.

Det er jævlig å være så forbanna maktesløs, uten kontroll over sitt eget liv. Men hadde jo forsåvidt ikke det på utsiden heller. Faen meg drittkjupt uansett.

Noen timer etterpå: Sånn. Roet meg litt ned og glad jeg ikke tok den raske veien ut (sprekk, ikke selvmord, hehe). Får stor forståelse fra psykologer og seksjonssjef, så de ser om de får ordnet opp i dette. Krysser fingrene og minner meg selv om at 6 uker ikke er shit sammenlignet med tiden jeg har kastet vekk på å junke Gitt at jeg får den naturlige forlengelsen av behandlingen dette impliserer så tror jeg vi kommer sånn ca minst like langt som planlagt på ca samme tid Kanskje jeg tilogmed skal prøve å jobbe noen halvtimer her og der uten stimulanter..
Sist endret av Tøffetom; 27. mars 2020 kl. 16:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.