View Single Post
Sitat av Olympic Vis innlegg
Det er generelt større sjanse for å bli truffet og drept av lynnedslag enn terrorisme. Det at politiet nå bevæpner seg gjør bare at terroren fungerer. Terroristene spiller på den til tider hysterisk irrasjonelle frykten til sivilbefolkningen. Slik river de ned samfunnet fra innsiden.

Nå er politimenn bevæpnet, men endrer det egentlig noe? Ja, kanskje litt mindre sannsynlig at de blir overfalt med kniv av en terrorist, men hvis IS virkelig vil gjøre skade så får det jo det til. Lykke til å stoppe en bombe på Oslo S med et håndvåpen. Vi må vel kanskje begynne med metalldetektorer ved alle offentlige bygg? "Better safe than sorry"? Fytti.
Vis hele sitatet...
Jada. Det kommer ikke til å skje noe, sier du, men PST regner det for å være sannsynlig at Norge blir rammet av terror i løpet av de neste 12 månedene.

Politiet er utpekt som hovedmål.

Det slår meg at det er enkelt for en sivilist som deg og andre å si at politiet ikke bør bevæpne seg.

Det er ikke du som står i fare for å bli drept på jobb, potensielt med kniv.

Lever man med den trusselen ovet hodet ser det kanskje litt annerledes ut?

Jeg mener det er viktig at samfunnet ruster opp og viser at vi har forsvarsevne, og forsvarsvilje.

Jeg tror ikke den islamske staten og deres støttespillere i Norge kommer til å respektere hvite flagg og "dialog".

Det er slutt på å være passiv og naiv nå.