View Single Post
Sid Vicious - No One Is Innocent by Alan Parker
Foreword by Malcolm McLaren

http://img.hottopic.com/is/image/HotTopic?$100x150$&layer=comp&src=HotTopic/835631_hi

Utgitt: 2007
Forfatter: Alan Parker
Sjanger: Dokumentar/Bio
Språk: Engelsk
Plot: Boken handler om livet til Sid Vicious og vi får veldig bra innblikk i livet til en av verdens mest kjente punkere.

På baksiden av boken:
Punk luminary; Troubled youth; Anarchist; Murderer; Idol - the many incarnations of Sid Vicious. During his breif twenty-one years, as part of the Sex Pistols, he set the British music scene alight, rewriting the rules and changing the face of music culture forever.

The myths of Sid live on, but how much do we really know aboutthis formidable and controversial man? Alan Parker brings a wealth of fascinating new detail to the story - using NYPD reports and extensive interviews with Sid's mother prior to her suicide. He draws dramatic conclusions about the murder of Nancy Spungen and how Sid himself died.

The definitive and final word on Sid Vicious, and the perfect tribute to a true icon.
Vis hele sitatet...
Personlig mening: Jeg mener boken er veldig bra skrevet, og det var vanskelig å legge den fra seg. Forfatteren, Alan Parker, har gjort grundig research og han har lagt mye tid ned i boken, dette merkes utrolig godt. Boken inneholder masse bra fakta, og mange bra intervjuer med blant annet Sid's egen mor, og flere av hans nære venner og bekjente. Det er blant annet intervjuer med Malcolm McLaren og flere andre personer som har mye kunnskap rundt Sex Pistols, Sid Vicious og punkrocken i Storbritania.
Jeg personlig mener denne boken er utrolig bra, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg leste denne. Jeg ble selv overrasket over bra research, bra skrevet og jeg følte jeg fikk mye ut av denne boken. Boken inneholder også mye morsom fakta om Sid, blant annet opprinnelsen bak kallenavnet hans og flere andre "fun facts". Boken har også fine bilder i midtpartiet.


Karakter: 6