View Single Post
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Jeg har hørt av min eldre søster som nå studerer fysikk hun forklarte litt om den svarte hull uten at jeg forsto så mye. Men hun sa blandt annet at jo lenger inn du kommer i det svarte hull desto saktere går tiden. det samme gjelder høyden. jo større høyden din er desto saktere går tiden.

men dette må vell være en utrolig liten tidsforskjell. Men selvfølgelig spennende =)
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg er noe ekspert, men det har med at tid blir påvirket av masse.
Et svart hull vil påvirke tid pga den enorme gravitasjonen\massen det har, men man trenger ikke å gå lenge enn til våre satellitter for å se at tid blir påvirket av masse\magnetisme. Viss jeg ikke bommer helt går tiden raskere "der opp" enn her nede, mye pga avstanden fra jorden\massen som = mindre magnetisme?
Stemmer ikke det sånn ca viss man skal se på det enkelt?

Kanskje tiden står stille i ett svart hull, da gravitasjonen er så enorm at det ikke slipper unna. Viss tid er ett "materiale" som sagt. Noe de fleste er enige i?

Skal se A briefer history of time nå. Viss noen er interesert kan jeg legge ut link til programmet i HD. Ble sendt på Discovery en eller annen gang.
Er torrent, vet ikke hvordan reglene er rundt torrents her. Er det lovlig å legge ut tv programmer?