View Single Post
Sitat av mistawest Vis innlegg
Fisker var et godt forslag! Har faktisk vurdert det litt tidligere, gøy å høre at det også er godt betalt. At det er vanskelig å få jobb overrasker meg ikke - om det var enkelt hadde vel alle vært fiskere med den lønna. Ser forøvrig ut som om dette kan være et godt sted å starte: https://nergardhavfiske.no/rekruttering/

Hva med å jobbe på fiskefabrikk hvor fisken blir kuttet opp/prosessert? Har hørt det er ganske god lønn her, noen som kan bekrefte/avkrefte? Vet ikke om det er like spennende som fisker, men kunne muligens vært en god substitutt.

Fikk faktisk litt samme inntrykk av Ålesund og Kristiansund da jeg var en kjapp tur innom begge byene. Trondheim har jeg forøvrig allerede bodd et år. Bergen derimot virker også spennende.
Vis hele sitatet...
Nah, fiskeryrket er vanvittig tungt. Spesielt om du er på linebåt. Det er en jobb for de færreste, du blir testa både psykisk og fysisk. Vet om mange som ikke har takla det og dermed bare reist en tur selv om lønnen er ganske høy. Hvordan det er på trålere og garnbåter vet jeg ikke. Er forøvrig ikke fisker selv men kjenner godt til yrket så om du lurer på mer er det bare å sende en PM.